دانشمندان عامل اصلی آلزایمر را نشت نوعی پروتئین در مغز می‌دانند

محققان استرالیایی در آزمایشهای خود روی مغز موش متوجه شدند نشت ذرات سمی از خون به مغز می تواند باعث ایجاد آلزایمر شود. با وجود اینکه تحقیقات مذکور در مراحل اولیه قرار دارد اما محققان امیدوارند بتوانند از طریق آزمایشات مربوط به این پروژه درمان این بیماری را جلو بیاندازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

محققان استرالیایی در آزمایشهای خود روی مغز موش متوجه شدند نشت ذرات سمی از خون به مغز می تواند باعث ایجاد آلزایمر شود. با وجود اینکه تحقیقات مذکور در مراحل اولیه قرار دارد اما محققان امیدوارند بتوانند از طریق آزمایشات مربوط به این پروژه درمان این بیماری را جلو بیاندازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات ۱۰ ساله محققان نشان می‌دهد عامل اصلی بیماری آلزایمر پروتئینی به نام بتا آمیلوئید است که هنوز به طور کامل شناسایی نشده است. هنوز دانشمندان علت وجود این پروتئین در بدن را نمی‌دانند. اما وجود توده ای از این پروتئین می‌تواند روی سلامت روان تاثیر منفی داشته باشد.

 طبق تحقیقات متمادی درباره حرکت بتا آمیلوئید ها در بدن و مغز احتمال از بین بردن نورون ها توسط آنها وجود دارد. اما تاکنون هیچ درمانی روی این پروتئین ها کارساز نبوده است.

دانشمندان با مطالعه روی مغز یک مدل موش دریافتند بتا آمیلوئید ها از طریق انتقال نوعی چربی به نام لیپوپروتئین می توانند در مغز نشت کنند. محققان تلاش دارند تا با شناخت بهتر این پدیده و جلوگیری از انتقال آن به مغز از ایجاد بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. هنوز علت ایجاد چنین توده ای از پروتئین کوچک در مغز شناسایی نشده است. اما محققان احتمال می دهند این پروتئین میتواند پس از رساندن خود به مغز در آنجا خود را تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال