دانشمندان معتقدند مقصد اولیه بشر برای سفر فضایی باید سیاره زهره باشد

گروهی از دانشمندان از ناسا درخواست کردند تا سفر فضایی خود را ابتدا از سیاره زهره آغاز کنند. آنها معتقدند بشر در ابتدا باید به جای مریخ به زهره قدم بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا تلاش دارد تا برنامه های سفر به مریخ را تا سال ۲۰۳۰ به سرانجام برساند. […]

گروهی از دانشمندان از ناسا درخواست کردند تا سفر فضایی خود را ابتدا از سیاره زهره آغاز کنند. آنها معتقدند بشر در ابتدا باید به جای مریخ به زهره قدم بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا تلاش دارد تا برنامه های سفر به مریخ را تا سال ۲۰۳۰ به سرانجام برساند. در این بین گروهی از دانشمندان از ناسا و آژانس فضایی اروپا درخواست کردند تا اولین ماموریت سرنشین دار ۸ود را به جای مریخ به سیاره زهره انجام دهند.

این پیشنهاد برای نخستین بار در کنگره ملی فضانوردی در سال ۲۰۲۲ ارائه شد. نوام ایزنبرگ رئیس بخش تحلیل اکتشافات زهره از دانشگاه جان هاپکینز برای نخستین بار ایده سفر به همسایه زمین را مطرح کرد. به گفته وی سفر به زهره از ماموریت سرنشین دار به مریخ اولویت دارد.

ایزنبرگ و گروهی از دانشمندان معتقدند زهره به عنوان دوقلوی زمین همچنان ناشناخته مانده است. آنها می گویند برای سفر به زهره یک دلیل منطقی وجود دارد. دمای سطح مریخ  حدود ۴۸۲ درجه سانتیگراد و در حالت ثابت قرار دارد. پس از کاوش های انجام گرفته در مریخ و مشاهدات جیمز وب ایزنبرگ و گروه دانشمندان بر ایده خود پایندتر شدند.

دانشمندان در توضیح ایده خود می گویند زهره به عنوان همسایه زمین شباهت زیادی به زمین دارد. این سیاره نزدیک ترین سیاره به زمین محسوب می‌شود و امکان کاوش آن از نزدیک وجود دارد. استدلال آنها بر این است که زهره یک سرزمین شگفت انگیز با مناظر بی پایان است. ایزنبرگ به نیروی گرانش زهره است ه دارد و می گوید در صورت انجام ماموریت سرنشین دار در این سیاره می توان از نیروی گرانشی آن کمک گرفت.

تا بتوان ماموریت مریخ را بهتر به سرانجام رساند. ناسا یا سرمایه گذاری های بسیار تلاش دارد تا انسان را طی ماموریت آرتمیس به ماه مریخ و سپس مکان دیگر ارسال کند. هنوز مشخص نیست ناسا و دیگر آژانس های فضایی نسبت به چنین درخواستی چه واکنشی خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال