دانشمندان میکروربات هایی برای حرکت در بدن انسان ساختند

محققان دانشگاه کلرادو ربات های کوچکی با هدف حرکت در اندام های بدن ساخته اند. این ربات ها قادرند درون مایعات با سرعت زیاد حرکت کنند. دانشمندان قصد دارند از این ربات ها برای دارو رسانی به بخش های مختلف استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ربات های کوچک تنها […]

محققان دانشگاه کلرادو ربات های کوچکی با هدف حرکت در اندام های بدن ساخته اند. این ربات ها قادرند درون مایعات با سرعت زیاد حرکت کنند. دانشمندان قصد دارند از این ربات ها برای دارو رسانی به بخش های مختلف استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ربات های کوچک تنها ۲۰ میکرومتر هستند و چندین برابر کوچکتر از یک تارمو. سرعت حرکت آنها در بدن نیز ۳ میلی متر در ثانیه است.

در آزمایش انجام شده به وسیله این میکروربات محققان موفق شدن. با استفاده از آن داروی دگزامتازون را به مثانه موش ها منتقل کنند.

جین لی، محقق اصلی و نویسنده این مقاله در این مورد می گوید: تصور اینکه ربات های کوچک بتوانند برخی جراحی های غیرتهاجمی را انجام دهند هیجان انگیز است. به جای برش قسمت هایی از بدن می توان از این میکروربات ها استفاده کنیم. آنها از طریق تزریق یا دارو وارد بدن شده و فعالیت های خود را به طور مستقل انجام می دهند. در ساخت این میکروربات ها از پلیمرهای زیست سازگار و فناوری چاپ سه بعدی استفاده شده است.

با وجودی که محققان توانسته اند به طور موفقیت آمیز این ربات ها را مورد آزمایش قرار دهند اکنون نیاز است تا این تیم محققان برای استفاده از این ربات ها در بدن واقعی انسان کارهایی را انجام دهند. ای در این مورد بیان کرده است در صورت ایجاد روشی برای استفاده از این ربات ها درون مثانه می توان ترشح داروهای پایدارتری را امکان پذیر کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال