دانشمندان در جنوبگان یک شهاب سنگ ۷.۷ کیلوگرمی کشف کردند

دانشمندان بلژیکی می‌گویند در زمان کاوش در جنوبگان یک شهاب سنگ بزرگ ۷.۷ کیلوگرمی کشف کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بلژیکی در شرایط نامناسب صحرای یخی جنوبگان در حال کاوش با ۵ شهاب سنگ جدید و یک سنگ فضایی بزرگ به وزن ۷۷ کیلوگرم برخورد کردند. به گفته دانشمندان […]

دانشمندان بلژیکی می‌گویند در زمان کاوش در جنوبگان یک شهاب سنگ بزرگ ۷.۷ کیلوگرمی کشف کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بلژیکی در شرایط نامناسب صحرای یخی جنوبگان در حال کاوش با ۵ شهاب سنگ جدید و یک سنگ فضایی بزرگ به وزن ۷۷ کیلوگرم برخورد کردند.

به گفته دانشمندان از مجموع ۴۵ هزار شهاب سنگ کشف شده تاکنون تنها صد شهاب سنگ به این اندازه بوده اند. والدز یکی از محققان حاضر در این مطالعه می گوید اندازه شهاب سنگ ها چندان مهم نیست و در برخی موارد حتی ریز شهاب سنگهای کوچک نیز میتوانند از نظر علمی ارزشمند تر باشند. اما کشف سنگی به این بزرگی می‌تواند برای محققان هیجان انگیز باشد. این گروه از محققان نخستین گروهی هستند که با استفاده از تصاویر ماهواره ای مکان های جدید و بالقوه را نقشه برداری کرده و کاوش کرده‌اند.

به دلیل وجود اقلیم خشک در جنوبگان میزان هوازدگی شهاب سنگ ها کاهش می یابد. از طرفی این سنگ های فضایی با رنگ سیاه در مناظر سفید برفی راحت تر پیدا میشوند. شهاب سنگ هایی که در یخ فرو رفته اند نیز به راحتی کشف خواهند شد. زیرا در اثر حرکت یخچال های طبیعی این شهاب سنگ ها که در یخ فرو رفته اند مجدداً قابل مشاهده می‌شوند. اگرچه این شهاب سنگ کشف شده اندازه بزرگی دارد اما نسبت به بزرگترین سنگ فضایی در سطح زمین با وزن ۶۰ هزار کیلوگرم بسیار فاصله دارد. رکورد سنگین ترین شهاب سنگ متعلق به یک شهاب سنگ به نام هوبا از نامبیا است که حدوداً ۷۷۶۵ برابر بزرگتر و سنگین تر از شهاب سنگ کنونی جنوبگان است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال