دانشمندان مبارزه با سرطان را با تغییر محیط سلول های T انجام می دهند

محققان برای مبارزه با سرطان روس جدیدی را در پیش گرفته اند. گاهی سلول های تی یا همان سلول های ضدسرطانی در بدن ما دچار مشکل شده و برخلاف شرایط بدن فعالیت می کنند. دانشمندان با تغییر محیط پیرامون سلول های سرطانی توانستند این سلول ها را مجددا برنامه ریزی کنند تا بتواند در از […]

محققان برای مبارزه با سرطان روس جدیدی را در پیش گرفته اند. گاهی سلول های تی یا همان سلول های ضدسرطانی در بدن ما دچار مشکل شده و برخلاف شرایط بدن فعالیت می کنند. دانشمندان با تغییر محیط پیرامون سلول های سرطانی توانستند این سلول ها را مجددا برنامه ریزی کنند تا بتواند در از بین بردن بیماری مشارکت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تمرکز جدید دانشمندان این بار بر محیط فعالیت سلول های تی بوده است. در پژوهشی که اخیرا انجام گرفت مشخص شد در زمان حمله سلول های تی به سلول های سرطانی شرایط محیط به گونه ای تغییر می کند که فعالیت سلول های دیگر متوقف میشود. به همین دلیل می توان با استفاده از برخی داروها از این مکانیزم جلوگیری کرد تا علاوه بر عدم تغییر فعالیت دیگر سلول ها، آسیب کمتری به بدن وارد شود.

محققان معتقدند با هدف قرار دادن میزان اکسیژن امکان سرکوب سلول های تی فرسوده وجود دارد. در این هنگام میزان واکنش بدن در برابر سلول های سرطانی افزایش می یابد. البته معکوس سازی فعالیت سلول های تی فرسوده با چالش هایی همراه است. زیرا در مطالعات قبلی مشخص شده بود امکان این عمل وجود ندارد.

در این مطالعه مشخص شد بدون نیاز به تمرکز روی سلول ها می توان محیط آن ها را هدف قرار داد. حتی با این روش امکان مبارزه با تومورهای بدخیم نیز وجود دارد. دانشمندان اکنون مشغول مطالعات بالینی این روش هستند.

سلول های تی به عنوان بخشی از سیستم ایمنی وظیفه شناسایی و سرکوب سلول های ناهنجار را بر عهده دارند. این سلول ها در بدن ما بطور مداوم در حال مبارزه با سلول های خارجی هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال