دانشمندان از یک ماهی در عمق ۸ کیلومتری اقیانوس فیلمبرداری کردند

دانشمندان برای نخستین بار موفق شدند یک ویدیو از شنای گونه ای از ماهی در عمق کیلومتری تهیه کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار از شنای یک گونه ماهی در عمیق ترین حالت در اقیانوس فیلمبرداری شد. این گونه ماهی از خانواده حلزون ماهی ها است که در عمیق […]

دانشمندان برای نخستین بار موفق شدند یک ویدیو از شنای گونه ای از ماهی در عمق کیلومتری تهیه کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار از شنای یک گونه ماهی در عمیق ترین حالت در اقیانوس فیلمبرداری شد. این گونه ماهی از خانواده حلزون ماهی ها است که در عمیق ترین حالت و در عمق ۸۳۳۶ متری در اقیانوس قرار داشته است دانشمندان برای تهیه این فیلم از یک فرودگر خودکار در جنوب ژاپن استفاده کردند. این محققان در مورد این پروژه میگویند: معمولا حلزون ماهی مورد نظر در عمیق ترین حالت در اقیانوس شنا می کند. رکورد قبلی مربوط به مشاهده عمیق حدود ۸ هزار و ۱۷۸ متر در جنوب اقیانوس آرام و در گودال ماریانا بوده است.

پیش از این یک دانشمند اعماق دریا در دانشگاه استرالیا در مورد وجود ماهی در عمق ۸۲۰۰ تا ۸۴۰۰ متری از سطح دریا پیش بینی هایی انجام داده بود. اکنون پس از گذشت یک دهه تحقیقات این پیش بینی به وقوع پیوسته است.

عملیات تصویربرداری از این ماهی با کمک یک دوربین که به یک وزنه متصل بود انجام گرفت در کنار آن نیز یک کومه قرار داده شد تا بتوان حیات زیر دریا را در صورت وجود جذب کرد اگر چه نمونه مشاهده شده نشد اما در این حین چند ماهی در عمق ۸۰۲۲ متری به دام افتادند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال