دانشمندان ترکیب شیمیایی معجزه گر برای حذف آلاینده های صنعتی ساختند

دانشمندان یک ترکیب شیمیایی با نام ZEO_3 ساخته اند که با داشتن منافذ بزرگتر از ۱۰ آنگستروم قادر است با ثبات بیشتر آلودگی های موجود را حذف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با هدف حذف آلاینده های صنعتی روش های مختلفی را امتحان می کنند. در حال حاضر محققان چینی […]

دانشمندان یک ترکیب شیمیایی با نام ZEO_3 ساخته اند که با داشتن منافذ بزرگتر از ۱۰ آنگستروم قادر است با ثبات بیشتر آلودگی های موجود را حذف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با هدف حذف آلاینده های صنعتی روش های مختلفی را امتحان می کنند. در حال حاضر محققان چینی با همکاری دانشمندان اسپانیایی به پیشرفت جدیدی در این زمینه دست پیدا کرده اند. ترکیب شیمیایی جدید با نام ZEO_3 با پایداری زیاد و تخلخل زیاد می تواند به عنوان تمیز کننده آلاینده ها کارکردی مشابه مبدل های کاتالیزوری داشته باشد.

به گفته محققان ماده جدید از مواد ارزان قیمت ساخته شده است و می تواند باعث حذف ترکیبات آلی فرار شود. این مزیت باعث شده است تا این ماده از دیگر ماده های فلزی آلی عملکرد بهتری داشته باشد.

جیان لی، محقق ارشد این گروه می گوید: در ۸۰ سال اخیر دانشمندان بسیار تلاش کرده اند تا یک ماده زئولیت سیلیکات پایدار سه بعدی بسازند که علاوه بر پایداری بالا تخلخل های بزرگ نیز داشته باشد. اکنون محققان چینی با کمک پژوهشگران اسپانیایی توانسته اند به چنین شاهکاری دست پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال