دانشمندان کیت آزمایش خون برای تشخیص ابتلا به آلزایمر ساختند

دانشمندان با کمک یک آزمایش خون ساده می توانند ابتلا به آلزایمر را شناسایی کنند. آنها برای این کار از یک کیت آزمایش خون استفاده خواهند کرد. در این آزمایش که پیشرفتی نادر برای شناسایی این بیماری محسوب می‌شود، امکان اندازه‌گیری تجمع پروتئینی که نشانه ابتلا به آلزایمر است، وجود دارد. در حال حاضر در […]

دانشمندان با کمک یک آزمایش خون ساده می توانند ابتلا به آلزایمر را شناسایی کنند. آنها برای این کار از یک کیت آزمایش خون استفاده خواهند کرد. در این آزمایش که پیشرفتی نادر برای شناسایی این بیماری محسوب می‌شود، امکان اندازه‌گیری تجمع پروتئینی که نشانه ابتلا به آلزایمر است، وجود دارد. در حال حاضر در حال حاضر میلیون ها نفر در سر به بیماری آلزایمر دچار هستند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سیسمکس کورپوریشن، ساخت این کیت آزمایشگاهی را برعهده دارد. این شرکت اعلام کرد قصد دارد در کوتاه ترین زمان ممکن با تجاری سازی کیت آن را به بازار عرضه کند.

در حال حاضر برای تشخیص آلزایمر از روش های تهاجمی ومانند عکس برداری از مغز و یا نمونه برداری از مایع نخاعی استفاده می شود، که همگی آنها گران هستند و به زمان زیادی نیاز دارند.

شرکت سازنده این کیت تشخیصی می‌گوید در فناوری جدید ابداع شده به راحتی و با سرعت بیشتر میتوان تجمع آمیلوئید بتا در مغز را شناسایی کرد که یک راه حل اساسی برای تشخیص بیماری آلزایمر محسوب می شود. سیسمکس میگوید: این کیت برخلاف روش های کنونی امکان یک آزمایش خون سریع را فراهم خواهد کرد. بنابراین بیماران فشار جسمی و روحی کمتری را تحمل می کنند.

وب سایت انجمن آلزایمر آمریکا نیز در این مورد می گوید: نیاز مبرمی به تشخیص آلزایمر از طریق روش های ارزان و غیر تهاجمی مانند آزمایش خون وجود دارد. در آینده با کمک این روش ها میتوان تشخیص آلزایمر و یا سایر بیماری های زوال عقل را متحول کرد.

ماه گذشته محققان موفق به ساخت داروی جدیدی به نام لکانمب شدند که قادر است در طول ۱۸ ماه تا ۲۷ درصد روند این بیماری را در مبتلایان کاهش دهد. داده‌های به دست آمده از این دارو نشان می دهد عوارضی مانند خونریزی و تورم مغز در اثر مصرف آن ایجاد خواهد شد. اما با وجود این عوارض از آن به عنوان یک گزینه درمانی واقعی نام برده می شود و مورد استقبال برای مصرف افراد مبتلا قرار گرفته است.

بیماری آلزایمر یا زوال مغز در اثر انباشته شدن دو پروتئین تاو و آمیلوئید بتا ایجاد می شود که در نهایت باعث مرگ سلول های مغزی و کوچک شدن آنها خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال