دانشمندان برای چاپ مدار روی سطوح نامنظم روش جدیدی را ابداع کردند

روش جدید محققان برای چاپ مدار روی سطوح نامنظم یک تکنیک ابداعی و کم هزینه است که با محیط زیست نیز سازگار خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از تکنیک جدیدی برای چاپ روی سطوح نامنظم استفاده کردند. تا کنون امکان این چاپ وجود نداشته است. کلیه تجهیزات الکترونیکی تنها […]

روش جدید محققان برای چاپ مدار روی سطوح نامنظم یک تکنیک ابداعی و کم هزینه است که با محیط زیست نیز سازگار خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از تکنیک جدیدی برای چاپ روی سطوح نامنظم استفاده کردند. تا کنون امکان این چاپ وجود نداشته است. کلیه تجهیزات الکترونیکی تنها بر روی سطوح صاف قابل استفاده بودند. چاپ روی بافت ها مانند پوست انسان نیز غیرممکن بوده است.

 محققان دانشگاه پن استیت این مشکل را با کمک یک روش چاپ زیست تخریب پذیر انجام دادند. می‌توان از این روش برای چاپ مدارهای الکترونیکی روی سطوح های پیچیده هندسی نیز استفاده کرد. لری چنگ محقق ارشد این پژوهش می گوید: یکی از اهداف مهم چاپ مدار روی اشکال هندسی و سه بعدی استفاده از آن در اینترنت اشیا است.

 بدین ترتیب ما میتوانیم با چاپ مدار روی تمامی اشیا آنها را به یکدیگر متصل کنیم. امکان استفاده از حسگرهای خانه هوشمند، ربات های مختلف و چاپ دستگاه روی بدن انسان نیز خواهد بود. این چاپ که بسیار کم هزینه است گرمای کمی نیز تولید می‌شود. مهمترین مزیت اینکه زیست سازگار بوده و به نوعی زیست تخریب پذیر است. این محقق ادامه داد: پیش از این ارتقاء تجهیزات الکترونیکی در هر دو سال زباله‌های الکترونیک بسیار زیادی را تولید می‌کرد. اما با استفاده از این روش علاوه بر آن که وسایل الکتریکی دور ریخته نمی شوند محیط زیست بهتری نیز خواهیم داشت.

 علت کم هزینه بودن این چاپ نیز عدم استفاده از محفظه‌های خلا است که آن را مقرون به صرفه و سریع تر کرده است. علاوه بر آن دستگاه های زیست تخریب پذیر پس از استفاده کاملاً از بین می روند و داده های آن نیز قابل بازیابی نخواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال