دانشمندان تکنیک جدیدی را برای استخراج آب و اکسیژن از خاک ماه ابداع کردند

دانشمندان برای دسترسی به دو عنصر ضروری آب و اکسیژن از خاک ماه تکنیک جدیدی را ابداع کرده‌اند که با کمک آن فضانوردان می توانند این عناصر را در خاک ماه استخراج کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه پلی تکنیک میلان با همکاری آژانس فضایی اروپا و ایتالیا و دیگر […]

دانشمندان برای دسترسی به دو عنصر ضروری آب و اکسیژن از خاک ماه تکنیک جدیدی را ابداع کرده‌اند که با کمک آن فضانوردان می توانند این عناصر را در خاک ماه استخراج کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه پلی تکنیک میلان با همکاری آژانس فضایی اروپا و ایتالیا و دیگر شرکت‌های سیستمهای فضایی OHB تکنیک دو مرحله ای را برای دسترسی به عناصر خاک ماه ابداع کرده اند. این تکنیک که مبتنی بر کره زمین طراحی شده است و برای استخراج عناصر مهمی مانند مواد معدنی، دی اکسید سیلیکون و اکسید آهن از خاک مناطق ماه خواهد بود. تمامی مواد مورد نظر که ۵۰ درصد از خاک ماه را تشکیل می دهد به همراه مقدار زیادی اکسیژن است.

در این تکنیک از گرم کردن خاک شبیه سازی شده ماه تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد در کوره و تبخیر آن مواد معدنی به صورت گاز خواهند شد که همگی آنها حاوی اکسیژن هستند. پس از آن با انتقال گاز ها و متان باقی مانده از خاک به کاتالیست و کندانسور می توان اکسیژن را از طریق الکترولیز استخراج کرد. کندانسور وسیله ای است که می تواند آب مایع را از مخلوط جدا کند. بدین ترتیب می توان با استفاده از این تکنیک به آب نیز دسترسی پیدا کرد. در مرحله دوم هیدروژن و متان نیز قابل بازیافت خواهد بود علاوه بر آن مواد جانبی جامد ساخته شده از سیلیس و فلزات نیز بدست می‌آید که می‌تواند مورد مصرف قرار بگیرد. این دانشمندان تلاش دارند تا این فرآیند را بدون دخالت انسان انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال