دانشمندان نوعی چوب آزمایشگاهی با استحکام و دوام بالا تولید کردند

محققان توانستند از گیاه آهار نوعی چوب آزمایشگاهی تولید کنند که در صورت تولید انبوه می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی و کره زمین را حل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در آزمایشگاه دراپر (Draper) نوعی چوب آزمایشگاهی تولید کردند که نسبت به چوب های معمولی رشد سریع تری داشته […]

محققان توانستند از گیاه آهار نوعی چوب آزمایشگاهی تولید کنند که در صورت تولید انبوه می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی و کره زمین را حل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در آزمایشگاه دراپر (Draper) نوعی چوب آزمایشگاهی تولید کردند که نسبت به چوب های معمولی رشد سریع تری داشته و استحکام و دوام آن نیز بیشتر است.

در صورت تولید انبوه این چوبهای آزمایشگاهی در آینده می‌توان به حل بسیاری از مشکلات زیست محیطی کمک کرد. ساخت و تولید این چوب های آزمایشگاهی به خاک و نور خورشید نیاز نداشته و دیگر نگرانی در رابطه با قطع درختان جنگل ها نیز وجود نخواهد داشت.

 این چوب آزمایشگاهی از طریق فرایندهای شیمیایی و در مدت کوتاهی تولید می شود. اشلی بکویت، از محققان آزمایشگاه MIT در مورد پروسه تولید این چوب آزمایشگاهی می گوید: در آینده مشکلات بسیاری در رابطه با زمینهای قابل کشت وجود خواهد داشت و حتی ممکن است رقابت در این زمینه به کمبود زمین کشاورزی نیز منجر شود. به همین دلیل تیم تحقیقاتی تلاش کرده تا با استفاده از گیاهان چوب آزمایشگاهی تولید کند.

در این پروسه از سلولهای زنده برگ آهار استفاده شده تا در محیط آزمایشگاهی رشد کنند. سپس سلول های کشت شده با نوعی محلول ژلی ترکیب می شود تا بتوان از آن برای القای سلول های بنیادی به سلول های دیگر استفاده کرد. نمونه اولیه این چوب آزمایشگاهی از استحکام مناسب برخوردار بوده و تولید انبوه آن می تواند یک موفقیت بزرگ محسوب شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال