دانشمندان لباس هایی ضد ویروس و باکتری برای آتش نشانان تولید کردند

دانشمندان نوعی لباس ضد ویروس برای سربازان و آتش نشانان تولید کردند که در آن نوعی پارچه با قابلیت از بین بردن ویروس ها به کار رفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لباس مخصوص سربازان و آتش نشان ها می تواند به محافظت از آنها بپردازد. البته استفاده از آن به […]

دانشمندان نوعی لباس ضد ویروس برای سربازان و آتش نشانان تولید کردند که در آن نوعی پارچه با قابلیت از بین بردن ویروس ها به کار رفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لباس مخصوص سربازان و آتش نشان ها می تواند به محافظت از آنها بپردازد. البته استفاده از آن به عنوان یک پوشش محافظ روی لباس می تواند مشکل ساز باشد.

محققان دانشگاه آلبرتا طی بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند از پارچه های خود تمیز شونده برای تولید این لباس ها استفاده کرده اند. پاتریشیا دولز، از محققین این پژوهش می گوید: ما قصد داریم آزمایشگاه این فناوری را توسعه داده تا درصد صنعتی نیز می توانند کارآمد باشد پروژه این دانشمندان در بهبود عملکرد بلند مدت این پارچه متمرکز بوده است.

روکش ساخته شده توسط محققان از یک پوشش شامل ان هالامین استفاده می کند. این ماده ترکیباتی را شامل می شود که می تواند باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد. همچنین این پوشش قابلیت استفاده روی پارچه را نیز دارد. دانشمندان قصد دارند از این ترکیب به عنوان یک محافظ روی لباس سربازان، کارکنان بیمارستان، آتش نشانان و امدادگران استفاده کنند.

قدم بعدی برای استفاده تجاری از این سیستم شارژ مجدد با هدف فعال کردن دوباره این پوشش است که در مرحله توسعه قرار دارد. در این سیستم نیاز است تا لباس در محلول های حاوی کلر مانند سفید کننده فرو برده شود. به گفته محققان از آن جایی که سربازان در میدان جنگ به وسایلی برای نظافت و یا ضدعفونی لباس دسترسی ندارند، این روش می تواند بدون نیاز به شست و شو لباس های آنها را تمیز نگاه دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال