دانشمندان یک تاوه عجیب در قطب شمال خورشید کشف کردند

دانشمندان در حال بررسی خورشید متوجه رشته های دایره ای عجیب در حال چرخش در نزدیکی قطب شمال خورشید شدند که آنها را شگفت زده کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بررسی های دانشمندان رشته عظیمی از پلاسمای خورشیدی همانند یک گردباد قدرتمند حوالی قطب شمال این ستاره در حال […]

دانشمندان در حال بررسی خورشید متوجه رشته های دایره ای عجیب در حال چرخش در نزدیکی قطب شمال خورشید شدند که آنها را شگفت زده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بررسی های دانشمندان رشته عظیمی از پلاسمای خورشیدی همانند یک گردباد قدرتمند حوالی قطب شمال این ستاره در حال چرخش مشاهده شد. دانشمندان هنوز نتوانستند علت ایجاد این رشته های عظیم را کشف کنند.

جریان تاوه ای، به ناحیه ای درون شاره گفته میشود که در آن جریان شاره بیشتر حول محور فرضی چرخشی است. واژه تاوه به معنی پیچ و تاب است. تاوه ها در اثر تکان خوردن مایع ها، گازها و پلاسماها ایجاد می شوند. پس از تشکیل قابلیت هم شدن و تغییر شکل دارند.

اسکات مکینتاش، فیزیکدان خورشیدی از مرکز ملی تحقیقات جوی در دانشگاه بولدر کلرادو می گوید: تاکنون چنین تاوه ای هرگز مشاهده نشده است. این تاوه عجیب اکنون در عرض جغرافیایی ۵۵ درجه خورشیدی بطور منظم و منطبق بر چرخه خورشیدی در حال حرکت است.

تامینا اسکوف، هواشناس فضایی این رشته های عجیب را بصورت ویدئو منتشر کرد. تصاویر منتشر شده توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا ثبت شده است. اسکوف در توییت اخیر خود می گوید: این تاوه قطبی که در مورد آن صحبت میشود، همان مواد درون یک برجستگی شمالی است که از رشته اصلی خود جدا شده و پس از پیوستن به یک گرداب قطبی در حال گردش به دور خورشید است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال