دانشمندان نحوه انتشار سلول های سرطانی در بدن را کشف کردند

دانشمندان در مطالعات خود روند توسعه سلول های سرطانی را مورد بررسی قرار دادند. آنها در این مطالعات متوجه شدند سلولهای سرطانی برای تکثیر روش توسعه سلولهای سالم را ربایش می کنند. به گفته آنها شناخت چگونگی رشد سلول ها می تواند به درمان بهتر آنها بیانجامد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

دانشمندان در مطالعات خود روند توسعه سلول های سرطانی را مورد بررسی قرار دادند. آنها در این مطالعات متوجه شدند سلولهای سرطانی برای تکثیر روش توسعه سلولهای سالم را ربایش می کنند. به گفته آنها شناخت چگونگی رشد سلول ها می تواند به درمان بهتر آنها بیانجامد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر بیماران سرطانی متاستاز یا همان انتشار سلول های سرطانی است. با این وجود پیشگیری از آن بسیار دشوار است. دلیل آن نیز شناخت محرک های کلیدی است تا بتوان آنرا مورد هدف داروها قرار داد. کشف اخیر دانشمندان پروتئینی به نام NALCN است که فعالیت آن می تواند روی متاستاز موثر باشد. محققان در آزمایش های انجام شده روی موش ها متوجه شدند حذف این پروتئین ها باعث تکثیر سلول های سرطانی می باشد.

یکی از یافته های مهم این مطالعه این است که برخلاف دانسته های قبلی متاستاز فرآیندی غیر عادی محدود به سرطان نیست و در واقع فرآیند مربوط به سلول های سالم است اما سلول های سرطانی آن را تقلید می کنند. پروفسور ریچارد گیلبرتسون در مورد یافته های اخیر می گوید: این یکی از مهمترین کشفیاتی است که در آزمایشگاه من محقق شده است. ما یکی از محرک های متاستاز را کشف کردیم. همچنین آنرا تغییر دادیم تا بفهمیم چگونه سلول های سرطانی چگونه از آن سو استفاده می کنند.

در صورتی که تحقیقات اخیر در بررسی های بیشتر تایید شود امکان جلوگیری از گسترش آن وجود دارد. علاوه بر آن می توان از این فرآیند در ترمیم بافت های آسیب دیده استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال