دانشمندان اولین نقشه ارتباطات سیستم ایمنی بدن را ترسیم کردند

اولین نقشه کامل از ارتباطات سیستم ایمنی بدن توسط محققان ترسیم شد. این نقشه می‌تواند در آینده برای درمان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم ایمنی بدن انسان با کمک سلول‌های تخصصی شبکه شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است. حتی برخی از این سلولها به طور متحرک […]

اولین نقشه کامل از ارتباطات سیستم ایمنی بدن توسط محققان ترسیم شد. این نقشه می‌تواند در آینده برای درمان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم ایمنی بدن انسان با کمک سلول‌های تخصصی شبکه شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است. حتی برخی از این سلولها به طور متحرک می توانند علائم آسیب یا بیماری را از طریق اسکن مشخص کنند. این سیگنال دهی سلول به سلول باعث برانگیختن واکنش ایمنی بدن میشود. به همین دلیل دانشمندان و پزشکان تلاش کردند تا با هدف درمان موثر بیماری ها فرایندهای مربوط به سیستم ایمنی بدن را ردیابی و درک کنند.

 تاکنون نقشه کامل از این ارتباطات و اتصالات تهیه نشده بود. اکنون محققان موسسه ولکام سنگر از بریتانیا به همراه موسسه علمی فدرال زوریخ تلاش کردند تا این شبکه به همراه اتصالات آن را درون یک نقشه جامعه نشان دهند. در این نقش نحوه پیوند و ارتباط سلول های ایمنی به وضوح قابل مشاهده است و همچنین انواع سلول ها، پیام رسان ها و سرعت نسبی بین سلولی نیز نشان داده میشود.

 از طرفی با کمک این نقشه می توان به محققان در توسعه دارو و درمان های مختلف نیز کمک کرد. پروفسور برند اسنایدر از نویسندگان این مطالعه می گوید: این نقشه ابزار جدیدی خواهد بود که می تواند با برجسته کردن پروتئین ها و مسیرهای لازم برای هدف قرار دادن در تولید دارو مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین با کمک آن یک بینش جدید در مورد تاثیر دارو در مسیرهای مختلف ایجاد خواهد شد.

نقشه سیستم ایمنی بدن در آینده می تواند به طور ویژه در درمان های مرتبط با سیستم ایمنی بدن به نام ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی مورد استفاده حیاتی قرار بگیرد. به طوری که بسیاری از فعل و انفعالات ناشناخته قبلی کشف شده و همچنین سازماندهی دفاع ایمنی بدن نیز مشخص خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال