دانشمندان روش جدیدی برای پیوند کلیه بدون داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی پیدا کردند

دانشمندان موفق شدند بدون استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی عمل پیوند کلیه را انجام دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از دریافت در عمل پیوند کلیه، بیماران باید از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تا پایان عمر استفاده کنند تا سیستم ایمنی باعث رد عضو پیوندی نشود. از طرفی […]

دانشمندان موفق شدند بدون استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی عمل پیوند کلیه را انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از دریافت در عمل پیوند کلیه، بیماران باید از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تا پایان عمر استفاده کنند تا سیستم ایمنی باعث رد عضو پیوندی نشود. از طرفی سرکوبی سیستم ایمنی نیز این افراد را در معرض خطرات بیشتری قرار می دهد و حتی مصرف این داروها نیز به طور صد در صد نمی تواند مانع از خطر رد پیوند شود. به همین دلیل پزشکان تلاش کردند با هدف حذف استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی از سلولهای بنیادی مغز استخوان فرد اهدا کننده در زمان پیوند عضو استفاده کنند.

 این سلول ها بعد از رسیدن به بلوغ به دیگر انواع سلول ها مانند سلول های ایمنی یا همان لنفوسیت تبدیل خواهند شد. به طور کلی در صورت استفاده از این سلول های بنیادی بدن نفر گیرنده عضو جدید را به عنوان یک عضو آشنا در نظر گرفته و دیگر خطر رد پیوند نیز کاهش خواهد یافت. اما در این روش نیز خطر بزرگی ایجاد خواهد شد که در آن ممکن است سلول های ایمنی جدید به بدن فرد گیرنده حمله کنند. رویکرد جدید پزشکان استنفورد در جراحی پیوند کلیه هیچ کدام از مشکلات پیوند را علیه میزبان نشان نداده است. با این روش سه کودک به دلیل داشتن بیماری ایمنی نادر عمل پیوند کلیه را انجام دادند.

در این روش پزشکان در ابتدا عمل پیوند سلولهای بنیادی را انجام دادند و پس از بهبودی اولیه نیز عمل پیوند انجام گرفت. با استفاده از این روش این سه بیمار بدون نیاز به داروهای سرکوب کننده و با کلیه های جدید حدود ۳۴ ماه است که به زندگی خود ادامه می دهند. پژوهشگران با این روش که آن را DISOT نامگذاری کرده‌اند موفق به دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا در درمان بیماران با شرایط خاص شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال