دانشمندان برای استخراج آب در کره ماه روش جدیدی ابداع کردند

از چالش های مهم سفر به ماه تامین آب مورد نیاز فضانوردان است. علاوه بر آب تامین اکسیژن نیز بسیار حائز اهمیت است.‌الیته تامین اکسیژن مانند آب دشوار نیست. آب در علوم فضایی به عنوان عنصر فرار شناخته میشود، مبنای برنامه ریزی دانشمندان برای کشف آن خواهد بود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

از چالش های مهم سفر به ماه تامین آب مورد نیاز فضانوردان است. علاوه بر آب تامین اکسیژن نیز بسیار حائز اهمیت است.‌الیته تامین اکسیژن مانند آب دشوار نیست. آب در علوم فضایی به عنوان عنصر فرار شناخته میشود، مبنای برنامه ریزی دانشمندان برای کشف آن خواهد بود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از روش های دانشمندان استخراج آب از کره ماه است. این طرح به نام استخراج حرارتی یخ ها از اجسام سرد منظومه شمسی و توسط جورج ساورز، از کارشناسان منابع فضایی ابداع شده است. در این طرح از نور خورشید و تابش آن به یک نقطه با کمک اینه غول پیکر و یا ابزار مشابه استفاده شده است. در صورتی که محل تابیدن حاوی یخ باشد، در اثر گرما بخار شده و با استفاده از یک مکانیزم سر کننده می توان آب موجود را برداشت کرد. سپس این ای می تواند در فعالیت های فضایی مورد استفاده قرار بگیرد.

در این ایده برای استخراج آب سه بخش مهم وجود دارد. بهش اپل ساخت یک آینه بزرگ با نام هلیواستات است. بخش دوم وجود یک چادر بزرگ برای جمع آوری بخار آب است و بخش سوم نیز سیستم سرد کنندگی برای جذب بخار و تبدیل آن است. تمام بخش های گفته شده همگی سیستم های ساده ای هستند و به تکنولوژی خاصی نیاز ندارد. اما نکته مهم این است که این سیستم تاکنون استفاده نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال