دانشمندان روشی جدید برای تولید برق از هوا ابداع کردند

پژوهشگران آمریکایی موفق به ابداع روشی شدند که با استفاده از آن می توان از هوا برق تولید کرد. در این روش از یک دستگاه معادل یک ناخن انگشت و به ضخامت تار مو استفاده میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه ماساچوست روشی ابداع کرده اند تا بتوانند برای تولید […]

پژوهشگران آمریکایی موفق به ابداع روشی شدند که با استفاده از آن می توان از هوا برق تولید کرد. در این روش از یک دستگاه معادل یک ناخن انگشت و به ضخامت تار مو استفاده میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه ماساچوست روشی ابداع کرده اند تا بتوانند برای تولید برق از هوا از هر ماده‌ای برای ساخت دستگاه استفاده کنند. به گفته آنان راز اصلی در ساخت این دستگاه ها ایجاد نانوحفره هایی با عمق کوچکتر از ۱۰۰ نانومتر در آنها است.

به گفته محققان رطوبت هوا می تواند منبعی پایدار از انرژی محسوب شود که بر خلاف نور خورشید و باد به طور مداوم در دسترس قرار دارد. تاکنون امکان استفاده از این منبع عظیم به دلیل عدم وجود فناوری های لازم وجود نداشت. اما با روش جدید می توان با کمک مواد طبیعی، غیرطبیعی و زیستی این انرژی را دریافت کرد.

با کمک نانوحفره های ایجاد شده روی مواد هوا و آب به داخل آنها راه پیدا کرده و باعث ایجاد شارژ سطحی میشود. در زمان عبور موالکول های آب از لبه بالایی به لبه پایینی و در اثر برخورد با لبه حفره ها تولید شارژ میشود. این در حالی است که لبه بالایی در اثر افزایش موالکول های آب که حامل انرژی هستند بمباران شده و پدیده ختلاف شارژ مشابه آنچه در ابرها رخ می دهد، ایجاد میشود. بدین ترتیب یک صاعقه در ابعاد کوچک روی می دهد که می تواند تولید برق کند. نمونه اولیه ساخته شده این دستگاه تنها می تواند یک نقطه نور روی صفحه را ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال