دانشمندان یک سیگنال ۸.۸ میلیارد ساله را از دورترین فاصله زمین دریافت کردند

دانشمندان در فضا به دنبال کشف هیدروژن به عنوان یکی از کلیدی ترین قطعات سازنده جهان هستند. گروهی از پژوهشگران اخیراً یک اتم هیدروژن را در دورترین فاصله در طول تاریخ از زمین کشف کرده اند که فاصله آن حدود ۸.۸ میلیارد سال نوری محاسبه می شود. این اتم هیدروژن توسط یک تلسکوپ رادیویی کشف […]

دانشمندان در فضا به دنبال کشف هیدروژن به عنوان یکی از کلیدی ترین قطعات سازنده جهان هستند. گروهی از پژوهشگران اخیراً یک اتم هیدروژن را در دورترین فاصله در طول تاریخ از زمین کشف کرده اند که فاصله آن حدود ۸.۸ میلیارد سال نوری محاسبه می شود. این اتم هیدروژن توسط یک تلسکوپ رادیویی کشف شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از طریق تلسکوپ رادیویی موج متری هند موفق به دریافت سیگنال از یک اتم هیدروژن شدند که در یک فاصله تاریخی از زمین قرار دارد.

آنچه محققان کشف کرده‌اند در واقع یک موج نوری با طول ۲۱ سانتی متر از یک اتم هیدروژن است پیش از این رکورد کشف دور ترین اتم هیدروژن به فاصله ۴.۴ میلیارد سال بوده است است به دلیل ایجاد پدیده ای به نام سرخ گرایی سیگنال مورد نظر کش آمده و از ۲۱ سانتیمتر به ۴۸ سانتی متر رسیده است زیرا این سیگنال فاصله زیادی را طی کرده تا به GMRT برسد. شناسایی این سیگنال از طریق لنزینگ گرانشی کهکشانی انجام شده است. این پدیده میتواند نور را بزرگ نمایی کند و بدین ترتیب در زمان عبور نور از اشیای پرجرم فضایی در خمیدگی فضا شناسایی خواهد شد.

نیرو پام روی، از موسسه علوم فضایی هند در این مورد می گوید: در حالت خاص ایجاد شده سیگنال مورد نظر به دلیل وجود یک جرم عظیم یا همان کهکشان میان سوژه خمیده شده است. به همین دلیل سیگنال با فاکتور ۳۰ افزایش پیدا کرده و بدین ترتیب توسط تلسکوپ دیده می شود.

این مطالعه دانشمندان را بر آن داشته تا رصد های مشابه بیشتری را در آینده انجام دهند. زیرا پیش از این تصور می شد رصد این عناصر دور دست امکان پذیر نیست. اما مطالعه اخیر نشان می دهد کشف این عناصر محدودیتی ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال