دانشمندان اطلاعات بیشتری از ماده منحصر به فرد ۴ نوترونی منتشر کردند

پژوهشگران حدود ۲۰ سال پیش طی آزمایشی یک ماده منحصربه‌فرد کشف کردند که از ۴ نوترون تشکیل شده بود. اکنون شواهد دیگری در مورد این ماده بدست آمده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی‌های جدید پژوهشگران در آزمایشگاه اثر جدیدی از ماده منحصر به فرد ارائه می کند. این ماده عجیب […]

پژوهشگران حدود ۲۰ سال پیش طی آزمایشی یک ماده منحصربه‌فرد کشف کردند که از ۴ نوترون تشکیل شده بود. اکنون شواهد دیگری در مورد این ماده بدست آمده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی‌های جدید پژوهشگران در آزمایشگاه اثر جدیدی از ماده منحصر به فرد ارائه می کند. این ماده عجیب از چهار نوترون تشکیل شده است. اکنون شواهد دیگری نیز به دست آمد که نشان دهنده وجود این ماده ۴ نوترونی است که به یکدیگر متصل می شوند. پیش از این حدود ۲۰ سال پیش برای نخستین بار طی آزمایشی این ماده موسوم به تترانوترون کشف شده بود. مواد دیگر نیز می تواند حاوی نوترون باشد اما ماده‌ای که کاملاً از ذراتی تشکیل شده باشد که توسط نیروهای هسته ای به یکدیگر متصل هستند تنها در ستاره های نوترونی کشف می شود.

 پژوهشگران در سال ۲۰۰۲ به طور تصادفی این ماده منحصر به فرد را کشف کردند. آنها متوجه شدند تترو نوترونها بر اثر برخورد میان اتم های برلیوم و کربن ایجاد میشوند. در آن زمان وجود چنین ماده ای باعث حیرت فیزیکدانان هسته شده بود. آزمایش های دیگر بر روی این ماده با حاشیه‌های خطای زیادی همراه بود. رومن گرنهاوزر از دانشگاه فنی مونیخ به همراه همکاران خود برای یافتن شواهد دیگر در مورد این ماده از برخورد ذرات متفاوت استفاده کردند.

 این پژوهشگر می گوید: این ماده همانند چیزی شبیه به کوچکترین ستاره نوترونی خواهد بود که فقط از چهار نوترون تشکیل شده است. در آزمایش های اخیر از اتم های هلیوم که چهار نوترون بیشتر از حد معمول داشت استفاده شد. سپس پس این اتم ها طی شرایطی با پروتون ها برخورد کردند. در این حین اتم های دارای چهار نوترون به یک تترانوترون تبدیل شدند. با اندازه گیری انرژی و تکانه تمام ذرات قبل و پس از برخورد مشخص شد چه مقدار انرژی پس از برخورد از دست میرود. گرنهاوزر می گوید: در این اندازه گیری از یک دقت بالا استفاده شد. زیرا به دلیل حساسیت آزمایش ممکن بود ایجاد یک تترانوترون با واکنش های دیگر اشتباه شود. این پژوهشگران طی این آزمایش اثبات کردند. تترا نوترون ها عمر کوتاهی بین ۱۰ تا ۲۲ ثانیه خواهند داشت. همچنین با کمک این آزمایش فیزیکدانان می‌توانند نظریه های مربوط به ماهیت نیروهای هسته‌ای را نیز بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال