دانشمندان با حل یک معمای قدیمی راز هسته درونی ماه را کشف کردند

محققان می گویند با حل یک معنای قدیمی موفق به کشف ماهیت ساختاری هسته درون ماه شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشف اخیر محققان طی مأموریت GRAIL ناسا به وقوع پیوست. این ماموریت همراه با یک کشف شگفت انگیز و حل معمای قدیمی بوده است. این سوال که ماه از چه […]

محققان می گویند با حل یک معنای قدیمی موفق به کشف ماهیت ساختاری هسته درون ماه شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشف اخیر محققان طی مأموریت GRAIL ناسا به وقوع پیوست. این ماموریت همراه با یک کشف شگفت انگیز و حل معمای قدیمی بوده است. این سوال که ماه از چه چیزی ساخته شده است؟

پژوهش های جدید در این زمینه می گوید هسته داخلی ماه یک توپ جامد و چگالی همانند آهن است که اطراف آن یک هسته مایع قرار دارد. این اطلاعات می تواند در یافتن چگونگی ایجاد منظومه شمسی کمک کند.

این اکتشاف در حین ماموریت ناسا که با هدف بازیابی جاذبه و آزمایشگاه داخلی انجام شده بود به وقوع پیوست. دو فضاپیمای این ماموریت در اطراف ماه نیروی گرانشی بینشان را در زمان پرواز و در قسمت های مختلف محاسبه کردند. با این داده ها دانشمندان توانستند موقعیت هر کدام از کاوشگرها را تعیین کنند.

داده های لرزه ای و بررسی آنها می تواند به دانشمندان در شناخت مواد داخلی قمرها یا سیاره کمک کند. بدین ترتیب امکان شناسایی ساختار آنها وجود دارد.

آرتور بریاد، عضو مرکز ملی تحقیقات در فرانسه و همکارانش با جمع آوری داده های مربوط به آزمایش های پرتاب لیزر در ماه توانستند درجه تغییر شکل بر اثر برهم کنش گرانشی ماه با زمین را تخمین بزنند. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد هسته درونی ماه چگالی مشابه چگالی آهن دارد و به همین دلیل درک دقیق تری از زمان بمباران ماه در یک میلیارد سال اول منظومه شمسی ایجاد خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال