دانشمندان از پوست الکترونیکی جدید با مقاومت بسیار بالا در برابر سرمای شدید رونمایی کردند

محققان چینی نوعی پوست الکترونیکی جدید تولید کرده‌اند که می‌تواند در برابر سرمایه بسیار زیاد مقاومت چشمگیری از خود نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوست الکترونیکی ابداع شده توسط محققان چینی می‌تواند برای دست‌های رباتیک مورد استفاده قرار بگیرد. و خاصیت مقاومت بسیار بالای آن در برابر سرمای شدید توانایی […]

محققان چینی نوعی پوست الکترونیکی جدید تولید کرده‌اند که می‌تواند در برابر سرمایه بسیار زیاد مقاومت چشمگیری از خود نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوست الکترونیکی ابداع شده توسط محققان چینی می‌تواند برای دست‌های رباتیک مورد استفاده قرار بگیرد. و خاصیت مقاومت بسیار بالای آن در برابر سرمای شدید توانایی ربات‌ها و اندام‌های رباتیک در محیط‌های بسیار سرد نیز افزایش پیدا خواهد کرد. محققان این پست جدید می‌تواند در دمای منفی ۷۸ درجه سانتیگراد نیز به طور موثر عملکرد خود را حفظ کند. همچنین ویژگی موثر مقاومت در برابر سرمای شدید در این پوست الکترونیکی باعث ایجاد مهارت‌های بیشتر برای ربات‌ها در آینده خواهد شد. یکی از این هارت‌ها کار کردن در شرایطی است که تجهیزات الکترونیکی سنتی نمی‌توانند در آن فعالیت کنند. بدبن ترتیب با استفاده از این ویژگی آنها علاوه بر زنده ماندن در شرایط سخت و سرد می‌توانند با کمک پوست الکترونیکی جدید همچنان به کار خود ادامه دهند.

دانشمندان چینی می‌گویند پوست رباتیک باعث ایجاد حس لامسه در ربات‌ها شده و به آنها کمک می‌کند تا بتوانند فشارهای وارده را احساس کنند. احساس لامسه و درک آن توسط ربات‌ها باعث می‌شود تا تعامل آنها با محیط بیشتر شده و در انجام کارها نیز به شکلی موثرتر ظاهر شوند.

از دیگر ویژگی‌های این پوست رباتیک قابلیت خود ترمیم شوندگی است. که این موضوع نیز می‌تواند برای ربات‌ها بسیار حائز اهمیت باشد. در صورتی که این پوست در سرمای شدید دچار آسیب شود امکان بازیابی کامل آن به دلیل قابلیت‌های ویژه وجود دارد. همچنین خود ترمیم شوندگی باعث می‌شود تا ربات‌ها بتوانند ماموریت‌های خود را به شکلی تضمین شده ادامه دهند. این ویژگی باعث ادامه عملکرد حتی با پارگی و خرابی انجام شده ربات‌ها میشود و آنها به دلیل ایجاد چنین مشکلاتی کنار گذاشته نخواهند شد.

این دستاورد نتیجه تحقیقات قبلی مربوط به توسعه پوست‌های الکترونیکی خود ترمیم شونده است که می‌تواند در همه شرایط‌ آب و هوایی به کار خود ادامه دهد. محققان در مورد عملکرد و موفقیت پوست‌های الکترونیکی جدید بسیار خوشبین بوده و قصد دارند کاربردهای آن را فراتر از اکتشافات کنونی توسعه دهند.