کپسول تصویربرداری دانشمندان به جای آندوسکوپی سنتی استفاده می‌شود

محققان کپسول های آندوسکوپی خوراکی ساخته اند که پس از خوردن می توانند از دستگاه گوارشی فیلم تهیه کنند. این کپسول ها پیشواز این توسعه یافته بودند اما به دلیل محدودیت عملکرد چندان مورد استفاده قرار نگرفته بودند.‌انها برای حرکت به سیستم جاذبه و سیستم گوارشی نیاز داشتند. اما اکنون کپسول هایی با قابلیت کنترل […]

محققان کپسول های آندوسکوپی خوراکی ساخته اند که پس از خوردن می توانند از دستگاه گوارشی فیلم تهیه کنند. این کپسول ها پیشواز این توسعه یافته بودند اما به دلیل محدودیت عملکرد چندان مورد استفاده قرار نگرفته بودند.‌انها برای حرکت به سیستم جاذبه و سیستم گوارشی نیاز داشتند. اما اکنون کپسول هایی با قابلیت کنترل حساب آنها را گرفته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشکده پزشکی و علوم بهداشت از دانشگاه جرج واشنگتن کپسول ویدیویی جدیدی ابداع کردند که با امکان کنترل از راه دور می تواند محدودیت کپسول قبلی را از بین ببرد.

کپسول جدید با نام NaviCam قادر است در تمام سیستم گوارشی به صورت کنترل شده حرکت کند. سپس از نواحی دارای مشکل عکسبرداری کند. این کپسول با استفاده از آهنربای خارجی و جوی استیک های ویژه کنترل خواهد شد.

اندرو ملترز، استاد دانشکده پزشکی و علوم بهداشت می گوید: آندوسکوپی سنتی روشی تهاجمی است که با توجه به نیاز بیهوشی هزینه زیادی دارد. اما کپسول علی قابل کنترل بوسیله نیروی مغناطیس می توانند مشکلات سیستم گوارشی مانند زخم یا سرطان معده را شناسایی کنند.

مزایای بالقوه این کپسول به دلیل وجود دوربین و تشخیص التهاباتی نظیر خونریزی و زخم بسیار زیاد است. این کپسول قادر است تصاویر گرفته شده را به خارج از محدوده خود ارسال کند. به گفته ابن محققان کپسول موردنظر هیچ گونه خطری برای بیماران نداشته و درون بدن تجزیه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال