دانشمندان موفق به تغییر گروه خونی کلیه های اهدایی شدند

دانشمندان دانشگاه کمبریج در یک اقدام متحول کننده توانستند گروه خونی کلیه های اهدایی را تغییر دهند. بدین ترتیب تامین اعضای پیوندی برای افراد بسیار راحت تر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر کلیه های بیماران دارای گروه خونی A امکان پیوند به افراد دارای گروه خونی B […]

دانشمندان دانشگاه کمبریج در یک اقدام متحول کننده توانستند گروه خونی کلیه های اهدایی را تغییر دهند. بدین ترتیب تامین اعضای پیوندی برای افراد بسیار راحت تر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر کلیه های بیماران دارای گروه خونی A امکان پیوند به افراد دارای گروه خونی B را نخواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از بیماران باید منتظر دریافت کلیه ای باشند که با گروه خونی آنها یکسان باشد. بدین ترتیب در جوامعی که اقلیت آنها دارای گروه خونی نوع B هستند نرخ اهدای عضو بسیار پایین خواهد بود.

به همین دلیل دانشمندان به دنبال تبدیل گروه خونی کلیه ها هستند. با تبدیل گروه خونی همه کلیه ها به گروه خونی O امکان پیوندهای بیشتری نیز فراهم خواهد شد. در این کشف محققان از دستگاه نورموترمیک پرفیوژن استفاده کردند. وظیفه این دستگاه عبور خون اکسیژن دار از کلیه اهدایی با هدف زنده نگه داشتن آن است. با کمک این دستگاه سه کلیه با استفاده از یک آنزیم شستشو داده شدند تا بدین ترتیب آنتی ژنهای درون رگ های خونی از بین برود. با این روش گروه خونی کلیه ها به نوع o تغییر کرد که می تواند برای تمامی بیماران با هر گروه خونی مورد استفاده قرار بگیرد.

 پروفسور مایک نیکلسون استاد جراحی پیوند در دانشگاه کمبریج این کشف را انجام داده است. خانم مک میلان دانشجوی دکترا در این مورد می گوید: پس از استفاده از آنزیم روی بخشی از بافت کلیه انسان شاهد حذف آنتی ژن ها بودیم. سپس شاهد امکان پذیر بودن این فرآیند بودیم اکنون نیز قصد داریم در پروژه ای بزرگ تر از این آنزیم برای کلیه های انسان استفاده کنیم. پس از پمپاژ آنزیم به کلیه های انسان با گروه خونی نوع B شاهد تغییر گروه خونی کلیه از B به نوع O بودیم این پیشرفت می تواند تاثیر بسیاری برای جان افراد داشته باشد و به همین دلیل بسیار هیجان انگیز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال