پانسمان جدید دانشمندان درد تعویض پانسمان قربانیان سوختگی را کاهش می دهد

دانشمندان پانسمان جدیدی مبتنی بر هیدروژل توسعه دادند که می تواند تعویض پانسمان در قربانیان سوختگی را بدون درد انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه واترلو کانادا ماده نرم و انعطاف پذیری را توسعه دادند که می تواند به عنوان پانسمان مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده جدا کردن […]

دانشمندان پانسمان جدیدی مبتنی بر هیدروژل توسعه دادند که می تواند تعویض پانسمان در قربانیان سوختگی را بدون درد انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه واترلو کانادا ماده نرم و انعطاف پذیری را توسعه دادند که می تواند به عنوان پانسمان مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده جدا کردن پانسمان از روی زخم را آسان خواهد کرد.

در این ماده از یک پلیمر حساس به دما استفاده شده که در اثر افزایش یا کاهش دما منبسط و منقبض می‌شود. همچنین می توان ورق های هیدروژل را با کمک اسکن سه بعدی به همین صورت چاپ کرد که دقیقا به اندازه ناحیه مورد نظر باشد.

ورق هیدروژل در زمان تماس با بدن بیمار و گرم شدن کمی منقبض شده و به طور کامل به پوست بچسبد. در زمان تعویض پانسمان نیز می توان از یک حوله سرد استفاده کرد. با قرار دادن آن روی پانسمان هیدروژل منبسط شده و با کاهش چسبندگی می توان به راحتی و بدون هیچگونه دردی پانسمان را تعویض کرد.

لوکاس باومن، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: در خال حاضر به دلیل درد زیاد در حین تعویض پانسمان این عمل با محدودیت هایی همراه است. با استفاده از این ماده می توان در دمای اتاق پانسمان را تعویض کرد. از این فناوری در آینده می توان برای تحویل داروهای شیمی درمانی در مکانی خارج از محیط بالینی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال