ایده دانشمندان برای قابل سکونت کردن مریخ با استفاده از میدان مغناطیسی مصنوعی

دانشمندان معتقدند با کمک یک مغناطیس سپهر مصنوعی و با استفاده از بزرگترین قمر مریخ می توان قابلیت سکونت را در این سیاره به وجود آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدت زمان زیادی است که دانشمندان تلاش دارند تا مریخ را به عنوان یک سیاره جایگزین برای زندگی آماده کنند. اما […]

دانشمندان معتقدند با کمک یک مغناطیس سپهر مصنوعی و با استفاده از بزرگترین قمر مریخ می توان قابلیت سکونت را در این سیاره به وجود آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدت زمان زیادی است که دانشمندان تلاش دارند تا مریخ را به عنوان یک سیاره جایگزین برای زندگی آماده کنند. اما یکی از بزرگترین مشکل سکونت در این سیاره میدان مغناطیسی ضعیف آن است که باعث قرارگیری ساکنان در معرض تشعشعات مضر خورشیدی خواهد شد. پیشنهاد دانشمندان برای حل این مشکل یک روش جاه‌طلبانه جدید است.

 این دانشمندان معتقدند با اهدای یک مغناطیسی سپهر مصنوعی می توان این سیاره را برای سکونت آماده کرد. در این روش از یکی از قمرهای مریخ برای ایجاد این مغناطیس سپهر استفاده می شود. با اینکه زمان طولانی است که مریخ به عنوان مکان دوم برای زندگی یا سیاره B در منظومه شمسی شناخته می شود، اما به دلیل ضعف میدان مغناطیسی نمی تواند ساکنان خود حفاظت کند. این درحالی است که زمین ما را در برابر ذرات باردار با انرژی بالا حفاظت کرده است.

 از طرفی بررسی‌های مریخ نورد ناسا نیز وجود دریاچه ها و رودخانه ها را در سطح مریخ تایید کرد. اما همین میدان مغناطیسی ضعیف باعث از بین رفتن اتمسفر سابق این سیاره توسط بادهای خورشیدی شد. به همین دلیل مطالعه اخیر دانشمندان توسط محققان دانشگاه کورنل نشان می دهد استفاده از میدان مغناطیسی مصنوعی در این مورد می تواند این مشکل را حل کند. با توجه به اینکه هسته این سیاره شرایطی مشابه زمین ندارد محققان برای رفع این مشکل از بیرون این سیاره استفاده کردند. درین روش بزرگترین قمر مریخ به نام فوبوس نیز حضور دارد که می‌تواند در ایجاد یک میدان مغناطیسی مصنوعی با عنوان “چنبره پلاسما” مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال