واکسن جدید دانشمندان با برنامه ریزی دوباره سلول های سرطانی آنها را به سلول های ایمنی تبدیل می کند

دانشمندان دانشگاه استنفورد موفق به ساخت نوعی واکسن شده‌اند که می تواند سلول های سرطانی را به سلول های ایمنی در بدن تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نوع جدید واکسن سرطان قادر است سلول ها را برنامه ریزی مجدد کند. این واکسن که در درمان سرطان خون در موش ها […]

دانشمندان دانشگاه استنفورد موفق به ساخت نوعی واکسن شده‌اند که می تواند سلول های سرطانی را به سلول های ایمنی در بدن تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نوع جدید واکسن سرطان قادر است سلول ها را برنامه ریزی مجدد کند. این واکسن که در درمان سرطان خون در موش ها موفق عمل کرده است نویدبخش درمان این بیماری خواهد بود.

سیستم ایمنی بدن قادر است علیه این بیماری مبارزه کرده و آن را شکست دهد. اما این بیماری از ترفندهای مختلف برای عدم شناسایی استفاده میکند. ایمنی درمانی روش جدیدی است که شامل تقویت سیستم ایمنی بدن برای انجام بهتر مبارزه است. محققان نتایج اولیه این بیماری را امیدوار کننده خواندند.

در ایمنی درمانی سلول های T از بدن بیمار گرفته شده و برنامه ریزی مجدد برای شناسایی آنتی ژن های سرطانی برنامه ریزی مجدد میشود. البته در این روش شیوه درستی برای انتخاب آنتی ژن مناسب برای هر بیمار وجود ندارد و تنها از طریق حدس و گمان انجام میشود. دانشمندان دانشگاه استفورد در روشی جدید تلاش کردند تا سلول های تی را آموزش دهند تا بتوانند امتی ژن های گسترده تری را شناسایی کنند. در این روش شانس حمله موفقیت آمیز سیستم ایمنی به سلول های سرطانی بیشتر خواهد شد. از طریق تبدیل سلول های سرطانی به ماکروفاژها امکان آموزش به سلول های تی و اینکه باید به دنبال چه چیزی باشند ، وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال