دانشمندان یک شبه قمر در کنار زمین رصد کردند

دانشمندان سنگ جدیدی را در نزدیکی زمین رصد کردند که به گفته آنان ماه دوم زمین محسوب میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با کمک تلسکوپ مستقر در هاوایی یک شبه ماه شناسایی کردند که یک سنگ فضایی محسوب شده و با وجود چرخش به دور زمین به خورشید از نظر […]

دانشمندان سنگ جدیدی را در نزدیکی زمین رصد کردند که به گفته آنان ماه دوم زمین محسوب میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با کمک تلسکوپ مستقر در هاوایی یک شبه ماه شناسایی کردند که یک سنگ فضایی محسوب شده و با وجود چرخش به دور زمین به خورشید از نظر گرانشی وابسته است. این شبه ماه با نام FW13 را با کمک تلسکوپ پان استارز در هاوایی شناسایی کردند.

طبق اعلام دانشمندان این سنگ فضایی از صد سال پیش از میلاد در کنار زمین قرارداشته و چرخش آن به دور زمین تا ۱۵۰۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت. در اغلب موارد شبه ماه ها همانند قمر اصلی مانند ماه به دور زمین در خال چرخش هستند. اما چون از نظر گرانشی به خورشید وابسته هستند به آنها لقب شبه ماه داده میشود.

شبه قمر جدید متفاوت از ماه زمین است. دلیل آن نیز گردش آن خارج از منطقه هیل کره است. این منطقه به شعاع حدود ۱.۵ میلیون کیلومتر در اطراف زمین است و گرانش آن باعث جذب قمرها میشود. شعاع این شبه ماه کمی بیشتر از منطقه هیل کره و حدود ۱.۶ میلیون مایل است.

برای نخستین بار این سنگ فضایی در ۲۸ مارس مشاهده شد و توسط چندین تلسکوپ از جمله پان استارز وجود آن تایید شد. سپس مرکز بررسی ریز سیاره ها آندرا به فهرست خود در اتحادیه بین المللی نجوم به ثبت رساند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال