دانشمندان بار دیگر در مورد سقوط زباله های فضایی هشدار دادند

دانشمندان می گویند طی یک دهه آینده تا ده درصد احتمال سقوط غیر قابل کنترل موشک ها و فضاپیماهای از رده خارج شده و مرگ یک انسان وجود دارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا ناسا در مورد سقوط یک ماهواره از رده خارج شده و احتمال سقوط آن هشدار داده بود. […]

دانشمندان می گویند طی یک دهه آینده تا ده درصد احتمال سقوط غیر قابل کنترل موشک ها و فضاپیماهای از رده خارج شده و مرگ یک انسان وجود دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا ناسا در مورد سقوط یک ماهواره از رده خارج شده و احتمال سقوط آن هشدار داده بود. البته این ماهواره بدون آسیب در صحرای بزرگ آفریقا سقوط کرد. اما این موضوع باز دیگر خطر سقوط زباله های فضایی را یادآوری کرد. این خطر اکنون به حدی رسیده است که دانشمندان معتقدند ده درصد احتمال دارد تا در ده سال آینده این زباله ها باعث مرگ انسان ها شوند.

طبق اعلام آژانس فضایی اروپا در حال حاضر تعداد زباله های فضایی در مدار زمین به رقم ده هزار و ۸۰۰ تن می رسد. این زباله ها شامل ۱۳۰ میلیون شی است که در آن ماهواره های جاسوسی مربوط به جنگ سرد، موشک ۹ تنی مربوط به روسیه و تلسکوپ هابل میز قرار دارند. یکی از بزرگترین زباله ها تقویت کننده های موشک مربوط به روسیه هستند. زمان پرتاب آنها نیز بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱ است. آنها شامل ۱۸ عدد مرحله فوقانی موشک هستند که ۹ تن وزن داشته و طول آنها به ۱۱ متر می رسد. مکان قرارگیری آنها نیز در منطقه ای با نام منطقه بد و در فاصله ۸۴۰ کیلومتریپر مدار قرار دارند.

خوشبختانه این فاصله زیاد باعث میشود تا قرن ها زمان نیاز باشد تا آنها به زمین برسند. اما بررسی های اخیر نشان می دهد فاصله زمانی برخورد آنها رو به کاهش است. در حال حاضر استارتاپ های زیادی از سراسر جهان تلاش دارند تا بتوانند راهی برای حذف ایمن آنها پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال