پیشگویی دانشمندان از شیوع ویروس کرونا و مرگ 65 میلیون نفر در آینده

دانشمندان مرکز بهداشت دانشگاه جان هاپکینز از سه ماه پیش مدلی از شیوع ویروس کرونا را شبیه سازی کرده و در مورد خطر شیوع جهانی آن هشدار داده بودند. دانشمندان این مرکز با شبیه سازی شیوع ویروسی از نوع کرونا سناریوی مرگ 6 میلیون نفر در18 ماه را پیش بینی کردند. به گزارش سرویس اخبار […]

دانشمندان مرکز بهداشت دانشگاه جان هاپکینز از سه ماه پیش مدلی از شیوع ویروس کرونا را شبیه سازی کرده و در مورد خطر شیوع جهانی آن هشدار داده بودند. دانشمندان این مرکز با شبیه سازی شیوع ویروسی از نوع کرونا سناریوی مرگ 6 میلیون نفر در18 ماه را پیش بینی کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، اریک تونر، یکی از دانشمندان مرکز امنیت دانشگاه جان هاپکینز در یک مدل سازی از شیوع جهانی یک ویروس فرضی استفاده کرده و پیش بینی کرد با شیوع این ویروس پس از 18 ماه حدود 65 میلیون نفر خواهند مرد. وی گفت : مدت ها بود که به این موضوع فکر میکردم که تنها ویروس قابل شیوع احتمالا کرونا ویروس خواهد بود. این ویروس اخیرا افراد زیادی را به عفونت مبتلا کرده است اما هنوز از قدرت انتقال آن چیزی نمیدانیم.

در شبیه سازی انجام شده این ویروس به تمامی کشورها خواهد رسید و در طی 18 ماه 65 میلیون نفر را خواهد کشت. این ویروس در شبیه سازی CAPS نام دارد و از مزارع خوک از محله ای فقیر نشین در آمریکای جنوبی منتشر میشود. پیش از این نیز در سال 1918 و با شیوع ویروس آنفولانزای اسپانیایی نیز 50 میلیون نفر در جهان جان باختند. این شبیه سازی همچنین نشان داد که این مسئله علاوه بر مشکلات بهداشتی، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی فراوانی نیز خواهد داشت. این پیامد هم اکنون در چین و هنگ کنگ به دنبال سقوط سهام و در بخش های گردشگری و خطوط هوایی قابل مشاهده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال