دانشمندان با استفاده از جلبک نوعی پنیر گیاهی تولید کردند

یک شرکت سنگاپوری با کمک جلبک نوعی پنیر گیاهی با طعم واقعی چدار تولید کرده است. این پنیر که اکنون در مرحله تولید قرار دارد از ماده اولیه نوعی جلبک ساخته می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر شرکت‌های مختلفی پنیرهای گیاهی متنوع تولید می کنند که به دلیل […]

یک شرکت سنگاپوری با کمک جلبک نوعی پنیر گیاهی با طعم واقعی چدار تولید کرده است. این پنیر که اکنون در مرحله تولید قرار دارد از ماده اولیه نوعی جلبک ساخته می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر شرکت‌های مختلفی پنیرهای گیاهی متنوع تولید می کنند که به دلیل طعم ناخوشایند محبوبیت چندانی نیز ندارند. اما این شرکت سنگاپوری مدتی است پنیر جدیدی از جلبک تولید می کند که طعمی شبیه پنیر‌چدار داشته و محتوی ویتامین های گروه ب است. این پنیر قابلیت برش دادن و ذوب کردن و یا اضافه کردن به ساندویچ را نیز دارد.

 شرکت سوفیز بایونوترینتز، در مورد ساخت این پنیر گفته است: در ساخت آن از نوعی پودر جلبکی استفاده می شود و هیچگونه لبنیات نیز در آن به کار نخواهد رفت. از طرفی پنیر تولید شده سرشار از پروتئین است. یوجین وانگ مدیرعامل شرکت سوفیز در مورد این پنیر می گوید: در حال حاضر ریزجلبک ها یکی از منابع مغذی روی زمین محسوب می شوند. به طوری که می توانند به طور بالقوه به عنوان ماده بدون لاکتوز جایگزین لبنیات شود. علاوه بر آن نسبت به دیگر مواد جایگزین لبنیات از پروتئین بیشتری نیز برخوردار است. در حال حاضر این کارخانه دو نوع پنیر نیمه سخت و پنیر نرم با استفاده از پودر پروتئین ریزجلبک تولید میکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال