دانشمندان از ضایعات کاغذ داروی مسکن تولید کردند

بررسی های اخیر نشان می دهد میزان کربن تولید شده توسط صنعت داروسازی بسیار بیشتر از صنعت خودروسازی است. به همین دلیل دانشمندان به دنبال روشی جایگزین برای تولید دارو هستند. محققان اخیرا از ضایعات کاغذ برای تولید داروهایی نظیر استامینوفن و ایبوپروفن استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه […]

بررسی های اخیر نشان می دهد میزان کربن تولید شده توسط صنعت داروسازی بسیار بیشتر از صنعت خودروسازی است. به همین دلیل دانشمندان به دنبال روشی جایگزین برای تولید دارو هستند. محققان اخیرا از ضایعات کاغذ برای تولید داروهایی نظیر استامینوفن و ایبوپروفن استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه باث در ایتالیا می گویند با کمک فرایندی توانستند β-pinene را که به عنوان یکی از اجزای تربانتین شناخته میشود به مواد اولیه برخی داروها تبدیل کنند. در حال حاضر مسکن های دارویی با استفاده از مواد شیمیایی به دست آمده از نفت خام تولید می‌شوند. تربانتین به پسماند حاصل از صنعت کاغذسازی گفته میشود که به طور سالانه در یک مقیاس وسیع معادل ۳۵۰ هزار تن در سال تولید میشود. همچنین این محققان مدعی شدند ماده دیگری با نام Hap4 را از تربانتین تولید کردند که می تواند در داروهای مربوط به آسم مانند سالبوتامول استفاده شود. همچنین در بسیاری از مواد پاک کننده خانگی نیز کاربرد دارد.

محققان در مورد این روش جدید گفته اند علاوه بر پایداری زیست محیطی، روند تولید دارو با کمک فرایندی به نام زیست پالایش باثبات تر خواهد شد. البته استفاده از روش جدید هزینه بیشتری نسبت به استفاده از مواد حاصل از نفت خام خواهد داشت. طبق گزارش های منتشر شده با وجود کوچکتر بودن صنعت خودروسازی نسبت به صنعت داروسازی، میزان کربن تولید شده در صنعت داروسازی ۱۳ درصد بیشتر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال