دانشمندان در جستجوی حیات فرازمینی سیگنالهای اسرارآمیزی را دریافت کردند

ستاره شناسان در بررسی‌های خود متوجه سیگنال های غیر طبیعی و اسرارآمیز از یک ستاره نزدیک به خورشید شدند که دلیلی برای آن وجود نداشته و از نوع سیگنال های مشهور “واو” مربوط به سال 1977 طبقه بندی می شود. به گزارش سرویس اخبار  فناوری تکنا به نقل از گاردین، به تازگی دانشمندان سیگنال هایی […]

ستاره شناسان در بررسی‌های خود متوجه سیگنال های غیر طبیعی و اسرارآمیز از یک ستاره نزدیک به خورشید شدند که دلیلی برای آن وجود نداشته و از نوع سیگنال های مشهور “واو” مربوط به سال 1977 طبقه بندی می شود.

به گزارش سرویس اخبار  فناوری تکنا به نقل از گاردین، به تازگی دانشمندان سیگنال هایی را از یک ستاره نزدیک به خورشید به نام پروکسیما قنطورس دریافت کردند. این ستاره نزدیک ترین ستاره به خورشید بوده و در فاصله ۴.۲ سال نوری از زمین قرار دارد. با وجود این فاصله اندک به خاطر درخشش کم تنها با چشم مسلح قابل مشاهده است. سیگنال های دریافتی کنونی نیز از این ستاره همسایه نشأت می گیرد. از طرفی دانشمندان معتقدند این سیگنال را نمی‌توان یک تداخل زمینی دانست و ممکن است پای هوش فرازمینی پیشرفته یا به اصطلاح رد پای فناورانه به عنوان فرستنده این سیگنال ها در میان باشد. دانشمندان مسئول این کشف در مصاحبه های اخیر خود اعلام کردند که این سیگنال ها دارای مشخصات به خصوصی بوده که آن را قابل قبول کرده اما نمی توانیم توضیحی برای آن ارائه دهیم.

نوع سیگنال های دریافتی از پهنای باند باریک از طیف رادیویی بوده که در فرکانس ۹۸۲ مگاهرتز قرار می گیرد. جالب اینکه پیامی از هیچ ماهواره و یا فضاپیمای انسان ساختی در این محدوده ارسال نمیشود. در حال حاضر دانشمندان روشی برای فشرده سازی انرژی الکترومغناطیسی در این فرکانس برای سیگنال شنااسایی نکرده‌اند. آنها احتمال می دهند شاید بتوان از طریق ناشناخته‌های فیزیک پلاسما این سیگنال ها را توجیه کرد اما تنها موضوع رد پای فناورانه در میان است.

سیگنال های دریافتی هم زمان با پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری برکترو لیسن (Breakthrough Listen) کشف شد. در این پروژه سیمیون از دانشگاه کالیفرنیا در یک برنامه علمی به نام ابتکارات خط‌شکن پشتیبانی مالی شده است. همچنین این پروژه با حضور استیون هاوکینگ و دیگر مشاهیر علوم فضایی در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده و تلسکوپ های رادیویی آن نیز با هدف رصد آسمان و یافتن شواهد تمدن های پیشرفته یا هوش فرازمینی خریداری شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال