دانشمندان می‌گویند باکتری‌های روده باعث افزایش روند پیری می‌شوند

یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد باکتری‌های التهابی که در روده وجود دارند می‌توانند روی تسریع روند پیری موثر باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روده انسان به دلیل داشتن اکوسیستم پیچیده تریلیون‌ها میکروارگانیسم را در خود جای داده است. میکروارگانیسم‌های موجود در این بخش از بدن به نحو موثری در حیات انسان […]

یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد باکتری‌های التهابی که در روده وجود دارند می‌توانند روی تسریع روند پیری موثر باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روده انسان به دلیل داشتن اکوسیستم پیچیده تریلیون‌ها میکروارگانیسم را در خود جای داده است. میکروارگانیسم‌های موجود در این بخش از بدن به نحو موثری در حیات انسان و سلامت او نقش دارند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوع باکتری‌هایی که در روده انسان قرار دارند علاوه بر روند پیری روی آمادگی جسمانی نیز موثر هستند.

پروفسور زولت راداک، از پژوهشگران این تحقیق با بررسی اسناد مربوط به تحقیقات دانشگاه مجارستان در زمینه علوم ورزشی در این مورد می‌گوید: باکتری‌های موجود در روده علاوه بر سلامت انسان میتواند روی افزایش طول عمر نیز موثر باشند.

پروفسور راداک با همراهی تیم علمی خود طی مطالعه‌ای ارتباط بین میکروبیوم روده و سن بیولوژیکی انسان و همچنین آمادگی جسمانی را مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه شرکت کنندگان آزمایش علاوه بر ارزیابی تناسب اندام از نظر نمونه مدفوع و باکتری‌های موجود در روده و همچنین تست خون برای اندازه‌گیری سن بیولوژیکی بررسی شدند.

محققان این تحقیق می‌گویند باکتری‌های التهابی که در روده وجود دارند می‌توانند باعث سرعت بخشیدن به روند پیری شوند. نشانگرهای اپیژنیک با فعال یا غیر فعال کردن ژن‌های خاص روی رشد و عملکرد و یا واکنش سلول‌ها موثر هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال