دانشمندان می‌گویند اقیانوس داخلی قمر اروپا می‌تواند مکانی برای حیات فرازمینی باشد

دانشمندان ناسا با کمک بررسی هایی که در اقیانوس داخلی قمر اروپا که متعلق به سیاره مشتری است انجام داده‌اند، مدعی شدند که این مکان می‌تواند امکان حیات را در خود جای دهد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از cnet، الگوسازی های جدید ناسا نشان می دهد که آب […]

دانشمندان ناسا با کمک بررسی هایی که در اقیانوس داخلی قمر اروپا که متعلق به سیاره مشتری است انجام داده‌اند، مدعی شدند که این مکان می‌تواند امکان حیات را در خود جای دهد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از cnet، الگوسازی های جدید ناسا نشان می دهد که آب های اروپا که به صورت پوسته های یخی وجود دارند و از طریق جزرومد گرم می‌شوند، می تواند منطقه برای سکونت و حیات را مهیا کند. تحقیقات مربوط به آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا نشان می دهد که آبهای قمر اروپا ممکن است مانند تصور پیشین اسیدی نباشند.

محقق ارشد این پروژه با استفاده از دیتا های به دست آمده از ماموریت گالیله و همچنین با بررسی خصوصیات لایه های پنهان قمر اروپا از جمله اقیانوس زیرسطحی در مورد آن می گوید: در این بررسی ها از وجود کلرید روی سطح قمر اروپا صحبت شده و همچنین آب موجود در زیر سطح قمر مملو از کلرید است. این ترکیب آب، این اقیانوس ها را به اقیانوس های زمینی شبیه کرده است و همین موضوع می تواند این اقیانوس را به عنوان مکانی برای  سکونت تبدیل کند.

علاوه بر قمر اروپا قمرهای دیگر مشتری مانند Callisto و Ganymede نیز لایه های اقیانوسی دارند. Enceladus قمر زحل نیز دریای وسیعی را در دل خود پنهان کرده که وجود برخی ترکیبات ارگانیک پیچیده در آب های آن توسط دانشمندان به عنوان نمونه‌ای از وجود حیات بررسی شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال