رکورد جدید دانشمندان در رسیدن به ۱۰۰ میلیون عملیات کوانتومی در بار کاری ۵ ثانیه ای

محققان آزمایشگاه ملی آرگون ایالات متحده با همکاری دانشگاه شیکاگو موفق شدند به رکورد خارق العاده صد میلیون عملیات کوانتومی منسجم تنها در ۵ ثانیه دست پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان با حفظ بیت های کوانتومی در حالت کوانتومی منسجم به رکورد جدیدی در بارکاری ۵ ثانیه دست پیدا کردند. این […]

محققان آزمایشگاه ملی آرگون ایالات متحده با همکاری دانشگاه شیکاگو موفق شدند به رکورد خارق العاده صد میلیون عملیات کوانتومی منسجم تنها در ۵ ثانیه دست پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان با حفظ بیت های کوانتومی در حالت کوانتومی منسجم به رکورد جدیدی در بارکاری ۵ ثانیه دست پیدا کردند. این رکورد می تواند در استخراج کار مفید از رایانه های کوانتومی در آینده مورد استفاده قرار بگیرد. طبق گزارش منتشر شده توسط تامز هاردکور ماهیت شکننده هرج و مرج منظم از نگهداری سیستم های محاسباتی در حالت های منسجم جلوگیری می کند. به همین دلیل اطلاعات در مقیاس های کمتر از یک ثانیه در حالت بسیار دشوار خواهد بود. اما محققان با کمک تکنیک خوانش تک شات استفاده کردند تا با استفاده از پالس های لیزری دقیق بتوانند تک تک الکترون ها را به کیوبیت ها اضافه کنند.

در واقع اضافه کردن الکترون ها به صورت تکی همانند ریست رایانه شخصی است اما در حالت کوانتومی. به طوری که با کمک آن می توان علاوه بر حذف خطاهای بارگذاری شده قبلی تداوم حالت های منسجم را ارائه کنند. در این روش استفاده از ماده بسیار اهمیت دارد. به طوری که محققان از کاربید سیلیکون به دلیل قابلیت های ذاتی آن قلمروی کوانتومی و الکترونی استفاده می کنند.

به گفته کریس اندرسون یکی از نویسندگان این مقاله از دانشگاه شیکاگو در این انسجام کوانتومی یک تبدیل برای حالت های کوانتومی و ترجمه آن به قلمرو الکترون ها از طریق زبان الکترونیک کلاسیک ایجاد شده است.همانند آنچه که در گوشی‌های هوشمند اتفاق می افتد در واقع می توان نسل جدیدی از دستگاه‌هایی را ساخت که با غلبه بر میزبانی حالت های کوانتومی می توانند به یک الکترون ها نیز حساس باشند. کاربید سیلیکون ماده ای است که میتواند هر دوی این کارها را انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال