دانشمندان احتمال می دهند امواج گرانشی مربوط به پس زمینه جهان را کشف کرده اند

دانشمندان از احتمال کشف امواج مربوط به پس زمینه جهان خبر دادند. کشف این امواج گرانشی می تواند در آینده به درک جامع از کیهان کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Engadget، دانشمندان تا کنون بسیاری از امواج گرانشی پس زمینه جهان را که مربوط به برخورد سیاه چاله […]

دانشمندان از احتمال کشف امواج مربوط به پس زمینه جهان خبر دادند. کشف این امواج گرانشی می تواند در آینده به درک جامع از کیهان کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Engadget، دانشمندان تا کنون بسیاری از امواج گرانشی پس زمینه جهان را که مربوط به برخورد سیاه چاله ها و یا رویداد هایی مانند آن بوده شناسایی کردند. اما اکنون این دانشمندان موفق به کشف یک سیگنال قوی شده‌اند که احتمال می دهند مربوط به پس زمینه موج گرانشی باشد. طبق اطلاعات رسیده از رصدخانه نانو گراو (NANOGrav) که وظیفه جستجوی امواج گرانشی در آمریکای شمالی را برعهده دارد، سیگنال‌های قوی دریافت شده ممکن است مربوط به امواج حاصل از ادغام ابر سیاه چاله ها در کیهان با شد. این رصدخانه از تاثیر امواج بر روی تپ اخترها و استفاده از الگوهای نوری آنها در دوره های طولانی مدت برای شناسایی این امواج گرانشی استفاده کرده است.

تپ اخترها نوعی ستاره های نوترونی هستند که با سرعت زیاد در حال چرخش می باشند. این ستاره های نوترونی به طور مداوم پالس هایی از انرژی تابشی را همراه با خطوط میدان مغناطیسی منتشر می کنند. آنها در حقیقت باقی مانده هسته ستاره منفجر شده بوده اند که در بعضی مواقع پرتوهای ایکس نیز تابش می کنند.

 تپ اخترهای شناسایی شده تا کنون روند مشترکی را در مورد پیوستگی زمان از خود نشان دادند. یکی از محققان این پژوهش به نام جوزف سایمون میگوید: اسناد قابل توجهی در مورد وجود این سیگنال وجود دارد. اما هنوز نتوانسته ایم منبع این سیگنال را شناسایی کنیم. این دانشمند معتقد است اگر سیگنال هایی که شناسایی شده همان امواج گرانشی پس زمینه کیهان باشند، در آینده می توان به منبع اصلی آن و یا نیروهای پنهان تشکیل دهنده جهان هستی پی برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال