دانشمندان بدون تخمک و اسپرم موفق به ساخت جنین انسان شدند

محققان در ایالات متحده و بریتانیا موفق به ساخت اولین جنین مصنوعی انسان شدند. این جنین محصول سلول های بنیادی است و در ایجاد آن از تخمک و اسپرم استفاده نشده است. البته این ساختارها تنها در مراحل اولیه رشد قرار داشته و و هنوز اجزاب اصلی مانند قلب و مغز آنها ایجاد نشده اند. […]

محققان در ایالات متحده و بریتانیا موفق به ساخت اولین جنین مصنوعی انسان شدند. این جنین محصول سلول های بنیادی است و در ایجاد آن از تخمک و اسپرم استفاده نشده است. البته این ساختارها تنها در مراحل اولیه رشد قرار داشته و و هنوز اجزاب اصلی مانند قلب و مغز آنها ایجاد نشده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان این جنین ها را که شباهت بسیاری به جنین های واقعی در مراحل اولیه رشد قرار دارند با هدف دریافت اطلاعات مربوط به اختلالات ژنتیکی و علل بیولوژیکی سقط ایجاد کردند.

پیش از این نیز محققان دانشگاه ویزمن با استفاده از سلول‌های بنیادی موش ها توانستند تنها ساختارهای اولیه مربوط به بخش هایی از بدن مانند مغز و قلب را پرورش دهند. پس از آن محققان برای ایجاد نمونه های انسانی با یکدیگر رقابت کردند.

هنوز اطلاعات مربوط به این کشف به صورت مقاله منتشر نشده است. زرنیگا گوتز، از دانشمندان این مطالعه در مورد کشت جنین ها اعلام کرد آنها در مراحل رشد بعد از روز چهاردهم قرار دارند.

در این مدل ها هر کدام از ساختارها توسط یک سلول بنیادی بوجود آمدند. سپس آنها در مرحله گاسترولاسیون یا همان نقطه عطف رشد قرار گرفتند. در این مرحله هر کدام از سلول ها با وجود قرارگیری در کنار هم باعث رشد بخشی از اعضای جنین خواهند شد.

البته این پیشرفت می تواند با حواشی بسیاری همراه باشد. پس از انتشار این خبر در مجامع بین المللی مسایل اخلاقی و پرسشهای مربوط به آن آغاز شد تا کشورهای مختلف این آزمایشات را تحت کنترل بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال