دانشمندان برای نخستین بار موفق به شبیه سازی مینای دندان شدند

مینای شبیه سازی شده داندان ساختاری شبیه به دندان طبیعی دارد و حتی استحکام آن نیز بیشتر است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با هدف شبیه سازی مبنای دندان نوعی روکش مصنوعی دندان طراحی کردند که ساختاری شبیه به مینای طبیعی دندان دارد. مینای دندان به عنوان سخت ترین بافت در […]

مینای شبیه سازی شده داندان ساختاری شبیه به دندان طبیعی دارد و حتی استحکام آن نیز بیشتر است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با هدف شبیه سازی مبنای دندان نوعی روکش مصنوعی دندان طراحی کردند که ساختاری شبیه به مینای طبیعی دندان دارد. مینای دندان به عنوان سخت ترین بافت در بدن به آسانی امکان تقلید ندارد و ساخت آن پیشرفت در علم مواد و پزشکی محسوب میشود.

پوشش خارجی دندان سخت ترین ماده در بدن محسوب می شود. در حال حاضر دندانپزشکان برای ترمیم دندان های آسیب دیده از مواد مختلفی مانند کامپوزیت جیوه ای، مواد مبتنی بر سرامیک و یا رزین استفاده کرده اند. به تازگی دانشمندان روسی و مصری موفق شدند با موادی مانند هیدروکسی آپاتیت به عنوان نقطه شروع در ساخت استفاده کنند.

این ماده یکی از اجزای اصلی در بافت استخوان و بافت معدنی انسان و حیوان است. این ماده در ترکیب با اسیدهای آمینه که در ترمیم ساختارهای استخوانی و عضلانی استفاده می شود یک لایه معدنی با خواصی شبیه به مینای دندان تولید کرد. سپس این ماده روی دندان قرار داده شد تا عملکرد آن در اتصال به بافت واقعی دندان مشاهده شود. لایه معدنی ایجاد شده بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر ضخامت دارد و حتی از مینای طبیعی دندان نیز محکم تر است. مینای دندان بصورت طبیعی امکان بازسازی ندارد. به همین دلیل فرسایش آن به مرور زمان می تواند به مشکلات جدی دندانی بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال