دانشمندان از وجود آتشفشان‌های فعال در سطح سیاره‌ی ناهید خبر دادند

سیاره‌ی Venus (ونوس – ناهید) جایی نیست که بشر حتی به فکر رفتن به آنجا باشد چرا که دمای 863 درجه‌ای این سیاره بسیار بیشتر از آن چیزی است که انسان بخواهد در آنجا زندگی کند. یافته‌ها و مطالعات جدید دانشمندان نیز نشان می‌دهد که سطح این سیاره در برخی از قسمت‌ها، از آتشفشان‌هایی فعال […]

سیاره‌ی Venus (ونوس – ناهید) جایی نیست که بشر حتی به فکر رفتن به آنجا باشد چرا که دمای 863 درجه‌ای این سیاره بسیار بیشتر از آن چیزی است که انسان بخواهد در آنجا زندگی کند. یافته‌ها و مطالعات جدید دانشمندان نیز نشان می‌دهد که سطح این سیاره در برخی از قسمت‌ها، از آتشفشان‌هایی فعال پوشیده شده است که می‌تواند حتی زیستن را سخت‌تر نماید.

یافته‌های این تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد که در بعضی از مناطق سیاره‌ی ناهید، ماگماهای مایع و بسیار داغی وجود دارد که دمای آنها با 1500 درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد. سرپرست این تیم تحقیقاتی، آقای Eugene Shalygin در این مورد اعلام کرده که در مشاهدات آنها، مورد بسیار جالبی وجود داشت و آن، این بود که در برخی از مناطق این سیاره، دما به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کرد و پس از آن نیز دما به سرعت کاهش پیدا می‌کرد. حتی در برخی از این مناطق، گدازه‌های آتش به خوبی قابل تجزیه و تحلیل بوده‌اند.

البته هنوز مشاهدات این دانشمندان به یقین تبدیل نشده اما بر اساس اطلاعات موجود، اگر واقعا آتشفشان‌های فعال در سطح سیاره‌ی ونوس وجود داشته باشد، می‌تواند این سیاره را دومین سیاره‌ی از خورشید در منظومه‌ی شمسی دانست. و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، ونوس پس از زمین و مشتری که در آن، فعالیت‌های شدیدی همچون وجود سیاه‌چاله‌ وجود دارد، سومین سیاره خواهد بود که در سطح آن، فعالیت‌های مشهود، دیده می‌شود. در نهایت، این موضوع می‌تواند ونوس را همچون مشتری، در لیست سیاره‌هایی قرار دهد که انسان برای رفتن به آنجا هرگز نباید حتی تفکر کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال