همکاری ناسا و CIP برای شبیه‌سازی شرایط سطح مریخ برای پرورش سیب‌زمینی

اگر اخیرا فیلم The Martian (مریخی) به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی مت دِیمون را دیده باشید، احتمالا از نقشی که وی در این فیلم بازی می‌کند آگاه هستید و می‌دانید که وی برای زنده ماندن در سیاره مریخ و با داشتن ذخیره کم غذایی، سعی می‌کند تا در سطح این سیاره سیب‌زمینی پرورش دهد. […]

اگر اخیرا فیلم The Martian (مریخی) به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی مت دِیمون را دیده باشید، احتمالا از نقشی که وی در این فیلم بازی می‌کند آگاه هستید و می‌دانید که وی برای زنده ماندن در سیاره مریخ و با داشتن ذخیره کم غذایی، سعی می‌کند تا در سطح این سیاره سیب‌زمینی پرورش دهد. این ایده نیز از گذشته‌ی زمین و شرایطی که این سیاره داشته و مناسب پرورش سیب‌زمینی بوده، گرفته شده است.

همین موضوع باعث شده تا محققین ناسا بخواهند با همکاری یکی از شرکت‌های بزرگ پرورش‌دهنده سیب‌زمینی واقع در کشور پِرو، شرایط پرورش سیب‌زمینی در سطح سیاره مریخ را در کره زمین شبیه‌سازی نمایند. دلیل این کار نیز سفر بدون بازگشت انسان‌ها به این سیاره است، جایی که آنها برای تامین غذای خود مجبور هستند از سیب‌زمینی استفاده نمایند.

این آزمایش نیز قرار است در یکی از صحراهای پرو با نام La Joya انجام شود که دلیل آن نیز مشابهت روغن پیدا شده در این منطقه با روغن موجود در سطح سیاره مریخ است. طبق بیانه‌ای که توسط شرکت CIP منتشر شده، سطح بالای کربن دی‌اکسید در مریخ باعث می‌شود تا سرعت رشد سیب‌زمینی در حالت عادی 2 تا 4 برابر افزایش پیدا کند که امکان افزایش سرعت آن نیز وجود دارد. این در شرایطیست که سطح کربن دی‌اکسید موجود در سطح مریخ، 95 درصد اعلام شده است.

مهندسین ناسا نیز اعلام کرده‌اند که نتایج این آزمایش می‌تواند در آینده زمین و افرادی که در سیاره خودمان حضور دارند هم تاثیرگذار باشد. مهندسین در شرکت پرویی CIP نیز اذعان داشته‌اند که مردم باید بدانند، اگر آنها بتوانند سیب‌زمینی را در شرایطی بسیار سخت حفظ کنند، می‌توانند مردم کره زمین را از گرسنگی نجات داده و زندگی آنها را حفظ نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال