هشدار دانشمندان در مورد غیرقابل رویت شدن ستارگان تا دو دهه آینده به علت آلودگی نوری

دانشمندان ضمن هشدار در مورد آلودگی نوری فعلی اعلام کردند طی دو دهه آینده و افزایش این آلودگی دیگر مشاهده ستارگان امکان پذیر نخواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می گویند به علت افزایش آلودگی نوری بخش زیادی از ستارگان در آینده غیرقابل مشاهده خواهند شد. علاوه بر آن این […]

دانشمندان ضمن هشدار در مورد آلودگی نوری فعلی اعلام کردند طی دو دهه آینده و افزایش این آلودگی دیگر مشاهده ستارگان امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می گویند به علت افزایش آلودگی نوری بخش زیادی از ستارگان در آینده غیرقابل مشاهده خواهند شد. علاوه بر آن این موضوع باعث آسیب به محیط زیست نیز میشود. طبق گزارشی که گاردین در این مورد منتشر کرده است افزایش مصرف نورهایی مانند ال ای دی و یا انواع دیگر نورپردازی باعث روشنایی بیش از حد شب شده است.

اخترشناسان پیش از این اعلام کردند شرایط نوری زمین باعث شده تا یک سوم جمعیت دنیا دیگر امکان مشاهده کهکشان راه شیری را نداشته باشند. اکنون وضعیت وخیم تر شده و با توجه به روند افزایش آلودگی نوری برخی دیگر از صورت های فلکی نیز طی ۲۰ سال آینده غیرقابل مشاهده خواهند شد. این موضوع از نظر علمی و فرهنگی می تواند اثرات بسیاری بر جهان بگذارد.

مارتین ریس، اخترشناس در مورد این موضوع می گوید: آسمان شب بخشی از محیط زیست محسوب شده و ممکن است نسل آینده از حق مشاهده آن محروم شود. این موضوع تنها به منجمان مربوط نیست. همانطور که من پرنده شناس نیستم اما با نشنیدن صدای پرندگان احساس فقدان خواهم کرد.

کریستوفر کیبا، فیزیکدان مرکز علوم زمینی از آلمان طی مطالعاتی اعلام کرد آلودگی نوری در زمین هر ساله روشنایی آسمان را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد.

در صورت ادامه این روند تنها امکان مشاهده ستارگان پرنور وجود دارد. کودکان امروزی اگر بتوانند ۲۵۰ ستاره را در شب مشاهده کنند در ۱۸ سالگی تنها ۱۰۰ ستاره در شب قابل مشاهده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال