دانشمندان توانستند از رطوبت هوا برق تولید کنند

این پژوهش بطور اتفاقی توسط دانشجویی به نام شیائومنگ لیو کشف شد. وی مشغول تحقیق روی موضوع دیگری بود که زمینه آن کاملا متفاوت بود. دستگاهی که لیو ساخته است می تواند بطور بالقوه انرژی دستگاههای کوچک را تامین کند و در عین حال انرژی آن با  پنل های خورشیدی نیز یکسان باشد. به گزارش […]

این پژوهش بطور اتفاقی توسط دانشجویی به نام شیائومنگ لیو کشف شد. وی مشغول تحقیق روی موضوع دیگری بود که زمینه آن کاملا متفاوت بود. دستگاهی که لیو ساخته است می تواند بطور بالقوه انرژی دستگاههای کوچک را تامین کند و در عین حال انرژی آن با  پنل های خورشیدی نیز یکسان باشد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، لیو بر روی رشته ای از پروتئین های ساخت باکتری تحقیق می کرد. این رشته های پروتئینی رساناهای خوبی هستند. وی در حال مطالعه بر روی این پروتئین ها متوجه شد که آنها تولید ولتاژ انجام می دهند. این ولتاژ مزاحمتی در روند کار او به شمار می آمد. به همین دلیل تلاش کرد تا آن را از بین ببرد. تنها عاملی که می توانست به از بین بردن ولتاژ کمک کند رطوبت بود.

دستگاه ساخته شده قادر است با حداقل رطوبت ( حدود 20 درصد) مانند آنچه که در بیابان ها وجود دارد، نیز برق تولید کند. اگر الیاف پروتئینی در آن 14 میلیمتر ضخامت داشته باشند این دستگاه قادر است در حداکثر میزان خود بطور پیوسته تا 20 ساعت برق تولید کند. با 5 ساعت توقف تولید جریان، دستگاه کاملا بازیابی شده و مجددا می تواند ولتاژ تولید کند. البته هنوز مشخص نیست که تا چند بار میتواند بازیابی شود و تخریب دائمی عملکرد صورت نگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال