دانشمندان برای شناسایی همه گیری آینده از نوعی سیستم هشدار استفاده خواهند کرد

دانشمندان بریتانیایی قصد دارند با ساخت یک برنامه نظارتی در مقیاس بزرگ که بر ویروس های تنفسی متمرکز است همه گیری های آینده را از طریق یک سیستم هشدار پیش‌بینی کنند. بدین ترتیب می‌توان پیش از موعد واکسن های موثر را توسعه داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مرکز تحقیقات ژنومیک […]

دانشمندان بریتانیایی قصد دارند با ساخت یک برنامه نظارتی در مقیاس بزرگ که بر ویروس های تنفسی متمرکز است همه گیری های آینده را از طریق یک سیستم هشدار پیش‌بینی کنند. بدین ترتیب می‌توان پیش از موعد واکسن های موثر را توسعه داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مرکز تحقیقات ژنومیک و ژنتیک در بریتانیا قصد دارد با کمک داده های مربوط به تعیین توالی میلیون ها ژنوم کووید ۱۹ که در طول همه گیری انجام داده یک نظارت جدید راه اندازی کند.

به گفته موسسه Wellcome Sanger هدف از این کار توسعه قابلیتی جدید برای نظارت ژنومی معمول ویروس های تنفسی نظیر آنفولانزا، راینوویروس و … است. این محققان در ابتدا قصد دارند یک آزمایش از کلیه افراد از طریق سواب بینی تهیه کنند که در آن ژنوم ویروس هایی نظیر کووید-۱۹ توالی یابی میشود. هدف از این کار نیز تعیین تمام ژن ها و گونه های موجود در این سواب خواهد بود.

گوردون دوگان مدیر بیماریهای عفونی این موسسه می گوید: از طریق توالی یابی ژنومی میتوان ویروس ها را در سطح جهانی ردیابی کرد و به این ترتیب به محققان و سیاست گذاران کمک کرد تا نحوه گردش آنها را نظارت کنند. این داده‌ها می‌تواند در آینده برای ایجاد سیستم های مراقبت بهداشتی و تحقیقاتی بسیار مهم باشد.

به گفته وی این کار می‌تواند یک ابتکار مهم محسوب شود که از طریق آن سیستم های نظارتی در بریتانیا ایجاد شده و بتوان شیوع ویروس ها را ردیابی کرد. پروفسور سوزان هاپکینز مشاور ارشد پزشکی در آژانس سلامت بریتانیا نیز در این مورد گفته است: در مورد همه گیری ویروس کووید-۱۹ نیز توالی یابی ژنومی بسیار مهم بوده و برای مقابله با آن و دیگر تهدیدات سلامتی بسیار حیاتی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال