نگرانی دانشمندان در مورد نحوه رها کردن ماهواره ها در فضا

دانشمندان در مورد روش دفع ماهواره ها در فضا ابراز نگرانی کرده اند. آنها معتقدند روش کنونی می‌تواند در آینده برای مردم کره زمین دردسر ساز شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان پس از بررسی روش برگشت ماهواره ها به جو زمین متوجه خطر این روش از دفع ماهواره‌ها […]

دانشمندان در مورد روش دفع ماهواره ها در فضا ابراز نگرانی کرده اند. آنها معتقدند روش کنونی می‌تواند در آینده برای مردم کره زمین دردسر ساز شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان پس از بررسی روش برگشت ماهواره ها به جو زمین متوجه خطر این روش از دفع ماهواره‌ها شدند. آنها معتقدند زمانی که ماهواره مجدداً وارد جو زمین شده و میسوزد. می تواند برای کره زمین و اهالی آن خطرناک باشد. هم اکنون خطر به مرحله بحران رسیده است.

خطر اصلی مربوط به برخورد ماهواره ها با یکدیگر است که ممکن است به فاجعه ای در ماموریت های مداری و یا مانعی برای آن باشد. رها کردن ماهواره ها بدون کنترل آن و خارج شدنش از مدار برای مردم در سطح زمین نیز می تواند خطرات ایجاد کند. به عنوان مثال موشک چینی بدون کنترل وارد جو زمین شد و البته این موضوع به کسی آسیبی نرساند.

 اکنون که میزان ماهواره های ساخته شده و همچنین تعداد آنها در مدار زمین در قرن ۲۱ به شدت افزایش یافته است باید در مورد نحوه دفن آنها نیز روش جدیدی اتخاذ شود عمده این ماهواره ها مربوط به آژانس های فضایی و یا شرکت‌های خصوصی نظیر اسپیس ایکس بلوری جین و ناسا است که همگی آنها با ارسال ماهواره به مدار زمین باعث تراکم مداری در این قسمت و مدار زمین ‌آهنگ شده است.

در این بین منطقه مدار نزدیک به زمین بخش مهمی محسوب می شود. زیرا بیشتر عملیات های ماهواره ای مانند سنجش از راه دور و یا مخابرات در این بخش به صورت کم هزینه و ارزان انجام می شود. افزایش تعداد ماهواره های غیرفعال در مدار زمین و فعالیت های فضایی باعث ورود آنها به مدار و سوزاندن آنها شده است. اما ماهواره هایی که در مدار زمین آهنگ مجدداً وارد می شوند برای دفع به کنترل و استراتژی جداگانه نیاز دارند.

 هم اکنون ماموریت های GSO یا همان مدار زمین آهنگ با فاصله حدود ۲۳۵ کیلومتر در بخشی به نام مدار گورستان غیر فعال می شوند. دانشمندان معتقدند ماهواره‌های موجود در این دو مدار باید برای نابودی به یک منطقه دیگر که در آن انحراف گرانشی خورشیدی بیشتر است منتقل شود. در این صورت یک مسیر طولانی برای آنها ایجاد خواهد شد تا آنها را به یک مسیر ورود مجدد طبیعی ب‌کشاند. در حال حاضر این روش در حالت تجزیه و تحلیل قرار دارد. اما این ورود مجدد می‌تواند برای دیگر فضاپیماها خطراتی را ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال