فناوری جدید کشور اسکاتلند با امکان حذف یک میلیون تن کربن از هوا در یکسال

کشور اسکاتلند تاسیسات جدیدی را برای حذف کرین از هوا طراحی کرده که قادر است در طول یکسال حدود یک میلیون تن کرین را حذف کند. این مقدار جذب کربن برابر با فعالیت حدود 40 میلیون درخت مقایسه می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاسیسات مربوط به جذب کرین می توانند […]

کشور اسکاتلند تاسیسات جدیدی را برای حذف کرین از هوا طراحی کرده که قادر است در طول یکسال حدود یک میلیون تن کرین را حذف کند. این مقدار جذب کربن برابر با فعالیت حدود 40 میلیون درخت مقایسه می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاسیسات مربوط به جذب کرین می توانند نقش مهمی در مبارزه با تغییرات اقلیمی ایفا کنند. هم اکنون بسیاری از چهره های سرشناس همچون بیل گیتس و ایلان ماسک نیز به دنبال راه حل هایی جدید در روش های حذف کربن هستند.

به همین منظور بسیاری از کشورها تلاش های خود را برای اتحاد در این زمینه آغاز کرده اند. کشور اسکاتلند نیز تاسیسات جدیدی را راه اندازی کرده است که می تواند در طول یکسال حدود یک میلیون تن کرین از هوا استخراج کند. این تاسیسات با جذب مستیقیم کربن ساخت شرکت استورگا ژئوتکنولوژیز انگلیسی است و قرار است با کمک شرکت کانادایی کربن اینجینیرینگ ساخته شود.

در حال حاضر این تاسیسات بزرگترین تاسیسات مربوط به استخراج کربن است و معادل فعالیت 40 میلیون درخت در طبیعت خواهد بود. بعد از استخراج نیز قرار است کلیه کربن های ذخیره شده در محل هایی زیر دریا جمع آوری شود. در این دستگاه فن های بزرگی قرار گرفته است که می تواند هوا را با استفاده از مکش در مخزن پر از مایع  کربن دی اکسید حبس کند. بدین ترتیب کربن های استخراج شده تصفیه و سپس بصورت کپسول کلسیم کربنات به زیردریا فرستاده خواهد شد. دانشمندان می گویند برای انتشار خالص صفر کربن علاوه بر حذف کربن دی اکسید در جو باید اثرات موجود آن نیز جبران شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال