رکوردشکنی اسکاتلند؛ نصب عمیق ترین توربین بادی آبی جهان

یک شرکت اسکاتلندی که در زمینه انرژی فعالیت می کند از یک مزرعه بادی دریایی با نام Seagreen در سواحل آنگوس رونمایی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسکاتلندی SSE عمیق ترین توربین بادی دریایی جهان را راه اندازی کرده است. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است توربین ۱۱۲ ام […]

یک شرکت اسکاتلندی که در زمینه انرژی فعالیت می کند از یک مزرعه بادی دریایی با نام Seagreen در سواحل آنگوس رونمایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسکاتلندی SSE عمیق ترین توربین بادی دریایی جهان را راه اندازی کرده است. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است توربین ۱۱۲ ام از کل ۱۱۴ توربین این پروژه در محلی با عمق ۵۸ متری دریا نصب شده است. این عمق ثبت رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب میشود. گراهام استوارت، وزیر انرژی و خالصی صفر، اعلام کرد این توربین نقطه عطفی در زمینه صنعت بادی دریایی برای اسکاتلند و بریتانیا محسوب میشود.

تولید برق در Seagreen از آگوست ۲۰۲۱ آغاز شده است. احتمالا بهره برداری کامل این توربین نیز تا تابستان ۲۰۲۳ به اتمام خواهد رسید. هر کدام از پایه های Seagreen دارای ده توربین ده مگاواتی است و میزان نیروی تولید شده آن در شرایط ایده آل حدود ۱۰ هزار کیلووات خواهد بود.

پس از بهره برداری کامل مزرعه بادی دریایی Seagreen حدود ۱۰۷۵ مگاوات ظرفیت خواهد داشت و قادر است انرژی ۱.۶ذمیلبون خانه را تامین کند. شرکت SSE این مزرعه ۳ میلیارد پوندی را طی همکاری با شرکت فرانسوی TotalEnergies فعال در زمینه نفت و گاز توسعه داده است.

این مزرعه بادی دریایی توانایی تولید ۵۰۰ گیگاوات برق را بطور سالانه خواهد داشت. این مقدار انرژی برای ۱.۶ میلیون خانه و تقریبا دو سوم جمعیت اسکاتلند کافی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال