متخصصین حوزه امنیت هشدار دادند که هکرها می‌توانند از طریق عروسک‌های باربی، اطلاعات کاربران را به سرقت برند

متخصصین حوزه امنیت در بیانه‌ای رسمی، اطلاع دادند که عروسک‌های باربی شرکت Mattel که به اینترنت متصل هستند، می‌توانند از طریق شبکه‌ی Wi-Fi، مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته و به صحبت‌های افراد حاضر در محل، گوش دهند! در مورد این عروسک باید بدانید که Hello Barbie به صورت خودکار و ار طریق شبکه‌ی وای‌فای به اینترنت متصل بوده […]

متخصصین حوزه امنیت در بیانه‌ای رسمی، اطلاع دادند که عروسک‌های باربی شرکت Mattel که به اینترنت متصل هستند، می‌توانند از طریق شبکه‌ی Wi-Fi، مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته و به صحبت‌های افراد حاضر در محل، گوش دهند!

در مورد این عروسک باید بدانید که Hello Barbie به صورت خودکار و ار طریق شبکه‌ی وای‌فای به اینترنت متصل بوده و قادر خواهد بود تا با شناسایی و فهمیدن حرف‌های کودکان، تا حدی به آنها پاسخ دهد. در واقع تکنولوژی به کار رفته در آن، کمی سطح پایین‌تر از دستیارهای مجازی Siri و Cortana می‌باشد. سازندگان در مورد این عروسک، اعلام کرده‌اند که Hello Barbie با گوش دادن و به خاطر سپردن جملات کودکان، علایق و سلایق آنها، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از داشتن عروسک را برای کودکان به همراه داشته باشد.

صحبت‌های کودکان نیز از طریق اینترنت، بر روی سرورهای شرکت ToyTalk (که این تکنولوژی را ابداء کرده است)، ضبط و ذخیره می‌شود. حتی این امکان برای والدین نیز وجود دارد که آنها بخواهند صدای کودکان خود را بر روی سرورهای این شرکت نیز ذخیره نمایند.

اما یکی از متخصصین حوزه امنیت، آقای Matt Jakubowski، به تازگی متوجه شده که هنگام متصل بودن این عروسک به شبکه‌ی وای‌فای، امکان هک کردن عروسک وجود دارد. وی مدعی شده که توانسته به کمک دستورات مختلف، یکی از این عروسک‌ها را هک و به تمامی اطلاعات مربوط به حساب آن و مکالمات رد و بدل شده، دسترسی داشته باشد. آقای Jakubowski در گفتگوی خود با NBC، اعلام کرده که حتی می‌تواند هنگام هک کردن این عروسک، سرورهایی که قرار است اطلاعات در آن ذخیره شوند را با سرور مورد نظر خود، تعویض نمایند.

این در حالیست که امکان ضبط و ارسال کردن صدا، به وسیله‌ی زدن یک دکمه انجام می‌شود و پیش از ارسال فایل صوتی به سرورهای ToyTalk نیز اطلاعات تماما رمزگذاری می‌شود. اما آقای Jakubowski مدعیست که با هک شدن عروسک، این مورد نیز قابل دور زدن بوده و می‌توان از این حلقه‌ی امنیتی نیز عبور کرد. مورد دیگری که سبب شده نگرانی‌ها افزایش پیدا کند، امکان هک شدن سرور و تغییر دادن پاسخ‌ها است. تصور کنید که شما بتوانید پاسخ‌هایی که یک کودک قرار است آنها را بشنود، تغییر دهید؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تا کنون بیش از 6600 نفر از خریداران در کمپینی به گرد هم آمده و نامه‌ای سرگشاده را برای شرکت Mattle ارسال و از آنها درخواست کرده‌اند که ارتباط عروسک Hello Barbie را به اینترنت، قطع کند. والدین در نامه‌ی خود به مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای Christopher Sinclair، با اشاره به نفوذپذیر بودن این عروسک، درخواست دارند تا عملیات ضبط صدا، ذخیره‌سازی و پاسخ دادن عروسک به کودکان هر چه زودتر متوقف گردد.