محققان امنیتی یک حفره خطرناک در چیپ‌های مدیاتک با امکان شنود کشف کردند

طبق ادعای محققان امنیتی بخش پردازش صدا و هوش مصنوعی چیپ های مدیاتک شامل یک ‌حفره امنیتی خطرناک است که به دیگر اپ ها اجازه می دهد تا صدای کاربران را شنود کنند. البته این آسیب پذیری توسط مدیا تک برطرف شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هنوز مشخص نشده است […]

طبق ادعای محققان امنیتی بخش پردازش صدا و هوش مصنوعی چیپ های مدیاتک شامل یک ‌حفره امنیتی خطرناک است که به دیگر اپ ها اجازه می دهد تا صدای کاربران را شنود کنند. البته این آسیب پذیری توسط مدیا تک برطرف شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هنوز مشخص نشده است چه دستگاه هایی در معرض خطر این آسیب پذیری بودند. اما احتمالاً کلیه چیپ های جدید این شرکت و دیگر تراشه های مربوط به پردازش سریع سیلیکا این آسیب پذیری را با خود همراه داشتند. به عنوان مثال هلیو G90 و P90 و بسیاری دیگر از چیپ ها از دسته این پردازنده ها محسوب می شوند. البته سوء استفاده از این آسیب پذیری بسیار پیچیده بوده اما هر اپلیکیشنی قادر خواهد بود تا از آن برای شنود صدای کاربران استفاده کند.

 با توجه به فروش بالای مدیاتک و سهمیه ۴۳ درصد از بازار پردازنده های موبایل به نظر میرسد آسیب پذیری کشف شده یک مشکل اصلی برای کاربران و این شرکت تایوانی محسوب می شود.

این آسیب پذیری برای اولین بار توسط Check Point Research کشف شد. به گفته این شرکت امنیتی آسیب پذیری موردنظر امکان دسترسی غیر مجاز اپلیکیشن ها را فراهم کرده است. اپلیکیشن ها با کمک کد خاص امکان دسترسی به اطلاعات مرتبط با صدا و هوش مصنوعی را خواهند داشت که پیش از این چنین امکانی وجود نداشته است. البته مدیاتک ماه گذشته این آسیب پذیری را برطرف کرده و امکان سوءاستفاده برای هکر ها وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال