محققان امنیتی در مورد حمله سایبری به گوشی های اندرویدی هشدار دادند

محققان امنیتی از بخش پروژه صفر گوگل پنج آسیب پذیری جدید کشف کردند که می تواند با تاثیر روی درایو پردازش گرافیکی حملات سایبری به گوشی های اندرویدی را در پی داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان امنیتی می گویند میلیون گوشی اندرویدی در معرض خطر حملات سایبری قرار دارد. […]

محققان امنیتی از بخش پروژه صفر گوگل پنج آسیب پذیری جدید کشف کردند که می تواند با تاثیر روی درایو پردازش گرافیکی حملات سایبری به گوشی های اندرویدی را در پی داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان امنیتی می گویند میلیون گوشی اندرویدی در معرض خطر حملات سایبری قرار دارد. دلیل اصلی آن نیز ایجاد مشکل در پلتفرم غیرمتمرکز موبایل در فرایند آهسته و سخت انتشار بنچ مارک جدید است.

دو نقص شناسایی شده می تواند توسط هکر ها اجازه می دهند تا بتوانند کارهایی مانند دسترسی به حافظه ازاد یا نوشتن در بخش حافظه موقت را انجام دهند. این آسیب پذیری های کشف شده در طبقه آسیب پذیری متوسط قرار گرفته اند.

در هر حال این نقص ها برطرف شده اند اما وصله های مربوط به آنها توسط سازندگان سخت افزار اعمال نشده است. گوگل علاوه بر سخت افزار، نرم افزار گوشی های خود را نیز توسعه می دهد. بسیاری از شرکت های دیگر مانند سامسونگ، شیائومی، اوپو و ال جی تنها گوشی های اندرویدی می سازند و از نسخه های دستکاری شده اندروید با توجه به رویکرد خاص سخت افزاری خود استفاده می کنند.

در زمان کشف یک آسیب پذیری شرکت های سازنده سخت افزار وظیفه دارند تا پچ های برطرف کننده را به دستگاه ها اضافه کنند. معمولا این کار بسیار زمان بر است. زیرا پچ های اعمال شده در برخی موارد با درایو دستگاه تفاوت دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال